onsdag 30 december 2009

2009 års sista dag...


Jaha så var det nyårsafton. ja, ännu har det väll inte blivit det ännu... men det kommer mera... Idag var det så dags för mat inköp, igen. Man blir egentligen inte klok på att allt handlande. Man handlar i alla fall aldrig så mycket som just denna tid på året.

Maken ville prova på hummer, så sagt och gjort, så blev det. Vi köpte ju så klart en massa annat gott med så ingen ska väl behöva vara hungrig :) Vi tittade även in en stund hos svärmor som bjöd på skinkmacka. Hon hade haft en jättemysig kväll med en väninna på julaftonskvällen, och ja, varför måste allt vara så konventionellt?

I kväll har han njutit av väl lyxiga hummertoastar. han är en riktig gourmet min man, hi hi... Dock så tycker han att jag är tråkig som inte riktigt delar hans intresse för detta...

I alla fall så är det dags summera och blicka framåt. Jag tänker inte ge några direkta löften som sedan ändå kanske kommer att bli svåra att uppfylla, men jag kommer att sätta upp en del mål inför nästa år.

Främst på listan kommer att vara att ta hand om mig själv bättre, både fysiskt och psykiskt. jag måste för att själv orka och må bättre. SÅ, nu blir det slut med detta frossande vilket i och för sig inte varit helt oangenämt, men det måste bli på en betydligt måttligare nivå! Man kan njuta av livet s goda i alla fall.

Sedan måste jag börja röra på mig mera. det har varit en alltför stillasittande period. Jag lovar inte att det blir perfekt, men jag ska göra så gott jag kan.

Sedan handlar det om att släppa vissa saker. Och gå vidare. Jag ska försöka att ta vara på nuet bättre, njuta av stunden. Carpe diem... Släppa det som jag ändå inte rår över. Jag kan dock kanske arbeta på att ändra på min attityd till saker... svårt, men jag vill absolut bli bättre på det.

ja ja, jag kommer att uppdatera er om hur det går för mig att uppnå min mål... men nu gäller det att försöka att få lite sömn- det är en bristvara i dagens läge, men ack så skönt!

Kommer med mera uppdatering under dagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar