måndag 7 december 2009

Tur att det finns ärligt folk i denna världen!



Wiihooo! Oj, vad jag är glaaad! Ni minns att jag skrev om en borttappad varukasse från Lindex som vi av någon anledning inte fick med oss hem efter fredagens shopping. har varit ledsen och undrande hela helgen. Har säkert inte varit så uppåt med maken heller... sorry, men för mig var det mycket pengar och saker jag verkligen behövde.




Men, nu vet jag vart den är i alla fall. Någon vänlig själ hade kommit in och lämnat in den i informationen på Birstahuset. Jippie! Tänk att det fortfarande finns ärliga människor i denna världen! Jag hade väl lugnat ner mig så pass att jag ville ringa och höra om det var så att jag glömt min påse någonstans så jag ringde först till Lindex och sedan till ett annan butik för att efterlysa påsen, men icke... fick nummer till informationen och ja, där fick jag napp... Så nu är jag mera uppåt. Ja, i bland ska man har tur som en tokig.




Jag sov dåligt i natt, vet inte som det var gårdagens och helgens sorger som bidrog till det, men ja, jag var duktigt trött då Hans telefon larmade i morse. Jag släpade mig i alla fall upp och i dag blev det inte så stressigt. Vi kom i tid till jobbet.




Det har blivit blidväder igen. Kanske inte så roligt. jag tycker att det är skönt att det är varmt på ett sätt, men jobbigt med allt slask. Skulle önska att det höll sig på en 5-högst 10 grader kallt, men det verkar som om det blir en hattig vinter.




Arbetsdagen har förflutit bra. Alltid roligt att träffa barnen efter helgen. Gruppen känns liten då jag faktiskt förlorat två barn som nu flyttat till sydligare breddgrader. Vi har haft en ganska lugn dag med luciaövning och biblioteksbesök. I morgon väntar pepparkaksbak och pysse. Ser fram emot det!




Ja, ja... det var lite goda nyheter så härpå kvällskvisten. Nu ska jag ut och rasta Teddy och sedan tror jag bannemej att jag ska fira med en liten tårtbit och kaffe!




2 kommentarer:

  1. Vad skönt att påsen kom tillrätta! Så hemskt att förlora saker..och speciellt sånt man verkligen behöver o har lagt ut en massa pengar på. Änglar finns! Skönt att personen lämnade in din påse! Såna behöver vi har fler av i vår värld..

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det ordnade sig till det bästa!!!! Då kan man verkligen tro på mirakel, när jag hörde hur mycket du hade shoppat för.. =D Kramar AK

    SvaraRadera