måndag 28 december 2009

Lugnet lägger sig och nu bara några dagar kvar av 2009


Ja, nu är det inte många dagar kvar på detta året! Tidigare i dag for mamma, Robin och Marcus hem till Hudiksvall. Vi får se om jag tar en tripp ner till dem, annars dröjer det nog ett tag innan vi ses igen. Var lite orolig då mammas sambo Bosse ringde och förvaranade om busväder neröver vilket de också i och för sig hade förutspått Som tur är så tar hon det för det mesta väldigt lugnt då hon är ute och far, men jag kan inte hjälpa att jag är orolig i vart fall då olyckor inte behöver bero på en själv utan på hur medtrafikanter beter sig och hon har en lite bil...


Sov annars dåligt i natt då Hans skulle upp och jobba i morse. Jag klev i alla fall upp och kokade kaffe till honom innan han for.


I dag är det vår bröllopsdag, vi firar tvåårig bröllopsdag. Man kan även kalla detta för att man firar Bommulsbröllop, varför vet jag inte. Åren har i alla fall gått i en hisnande fart och det känns som om vi varit gifta hur länge som helst. Sammanlagt har vi varit tillsammans i 8 år. Ja, det har inte alltid varit lätta dagar, men man ska leva i nöd och i lust... och så har det verkligen varit. Inte har det bara gått som på räls inte, men vi har upplevt och upplever mycket bra och roliga saker i hop. I kväll ska jag bjuda på lite god mat i alla fall... :)



I dag har det varit kallt och mjuk och lätt snö har kommit, inte så mycket, men i alla fall ett tunt täcke. Sådana här dagar villjag gärna mysa till det inne...


Nu när helgerna är slut så återkommer vardagen. Med detta följer de räkningar som ska betalas. Jag är glad att jag inte har förköpt mig och att jag sparade en liten slant innan jul så att jag så att säga har finansierat mina inköp vad gäller klappar. Men, visst blir det dyrt med all mat och allting som ska fixas...men nu återgår allt till det vanliga.


Jag har förhoppningar om att det kommer att bli ett bra kommande år. Detta året har bjudit på många utmaningar, både glädje men också som jag berört tidigare, mycket sorg, ilska och förtvivlan. I mångas ögon så är jag en mycket stark person som inte blir sänkt för lite, men också jag har faktiskt fått blotta mitt svagare jag och tvingats erkänna att man inte är en stålkvinna.


Morgångar är till för att lära sig något utav, men ibland känns det dyrköpt med jobbiga och hårda motgångar. Med perspektiv hoppas jag att jag går visare ur det.


När julen avslutas och våren ska börja komma brukar vårkatalogerna komma... ska kolla sedan vad Ellos har för fräscht att komma med i sin vårkatalog.


Nä nu kallar plikten... räkningar ska betalas och mat ska lagas...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar