söndag 6 december 2009

Ett bra slut på dagen...

Snart rinner den här dagen emot sitt slut. En ny vecka väntar rund hörnet. Det blev saker gjorda i dag vilket känns bra. Maken har varit duktig och bytt dämpare klart så nu ska nog bilen hålla i hop ett tag till. Det är tråkigt det här med bilar och som vi bor så slits bilarna i rekordfart. Tur man har man som är duktig och en bonusson som är mekaniker... inte så dumt.



Det har inte varit kallt i dag så det har varit skönt att ta promenader med Teddy. Nu sussar han gott och trivs i sin nya bädd som vi köpte till honom på IKEA.



Jag fick hjälp att städa så städningen gick i ett nafs idag. I bland har man tur som en tokig. Vi har även tvättat flera maskiner och bytt rent i sängarna så nu är vi redo för en ny vecka!



Efter en god middag som bestod av klyftpotatis och biff med kryddsmörsoffade vi ner oss och kollade på film. Jag är bara så himla trött så jag höll på att somna flera gånger.



Jag hörde att bonussonen och hans tjej ska i väg till Lycksele till nästa helg på showweekend. Jag kände att det skulle ha varit fint att fått fly den grå vardagen och hitta på något så jag har nu i kväll tittat lite på nätet efter olika erbjudanden, men vi får se.



Snart närmar sig vår bröllopsdag så det är inte omöjligt att vi hittar på något extra till dess. Vi får de vad det kan bli. Det är andra året som gifta, men jag tycker att det känns som längre. Vi har i och för sig varit tillsammans sedan slutet av 2001... närmare i december detta år.



Ja, jisses... det närmar sig 9 år. Vart har tiden tagit vägen? Barnen har blivit stora och barnbarnen ploppar ut en efter en...ja, jag kan bara önska att alla blir lyckliga och får leva bra liv.



Nä nu har vi summerat helgen som ju bjöd på både roliga och tråkiga saker, en som jag fortfarande inte smält men men, shit happens... sådant är livet så det är ju bara att svälja och gå vidare. Det kinde ju ha varit värre... Nu blir det skönt att luta huvudet mot kudden. Älskar att lägga mig i nybäddad säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar