söndag 13 december 2009

Lucia och en Teddy som fotomodell...


Ja, så är det nu snart slut på helgen... igen. Luciamorgonen startade lugnt Det blev en liten sovmorgon. Vi tittade lite på Nyhetsmorgon och fick oss lite julklappstips. Jag tror ändå att jag nu börjar på att vara klar med julklapparna. Man måste kanske sätta en gräns för vad som är rimligt att handla för?


Efter en god och sen frukost tog vi och makade oss ut för en längre promenad. Vi gick ner på sjön för att kolla hur isen såg ut. Maken drömmer och längtar efter att det ska bli pimpelläge. Det lär nog inte dröja alltför länge nu. Själv är jag inte lika entusiastisk och tycker att det kan få bli lite finare dagar innan det blir dags för det. Man vill ju att det blir lite soliga fina vinterdagar.


I dag fick Teddy agera fotomodell. Vi har hittat en bra sida där man kan skicka efter sina egna julkort och designa dem med sina egna foton. Sagt och gjort. Teddy kanske inte var den mest stillsamma fotomodellen, men, ja, jag tror att korten kommer att bli fina.


Annars har det varit en lugn och fin helg. Vi har inte gjort så mycket och vilan har gjort gott. Vi har som vanligt ätit och druckit gott. Eller vad sägs om två fina grytor på fredag och söndag och filé på lördagen. På fredagen dristade maken sig till att försöka sig på att göra hemgjord glass, vilken blev supergod. Det kommer garanterat att bli mera glasstillverkningsförsök med experimenterande med olika smaker... ja maken han kan han.


Till veckan är det nu i princip sista riktiga skolveckan innan barnen får jullov. Det är nog välbehövligt för oss alla! Inte för att jag tycker att det infunnit sig någon speciell julkänsla hos mig ännu, trots alla förberedelser..men jag hoppas att den kommer...


, nu är det snart dags att sätta sig till bords... och det doftar ljuvligt från spisen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar