fredag 11 december 2009

Fredagsmys hela dagen

Ja, så blev det åter fredag. Det går så fort så att det nu mera känns som om veckan bara hade i stort sett bara måndag och fredag. Allt annat är ett grått töcken som bara swischar förbi i en oerhörd fart. man undrar vart dagarna och tiden tar vägen. Snart sitter man väl på hemmet och begrundar sitt liv. nej, riktigt så är det kanske inte...

I dag har det varit mys hela dagen. En fredag i min smak. Visst var det grus i ögonen då klockan ringde i morse, men då jag väl släpat mig upp så var det i gång som vanligt.

På jobbet tog vi det lugnt och började dagen med att samlas i skolans gymnastiksal där klass 5 lussade för oss. Det är något ljuvligt över barns lussande och det väcker minnen från min egen barndom. Jag själv tycker så mycket om flertalet av julsångerna och har flertal gånger varit i kyrkan och sjungit i olika körer. Det finns något fridfullt och glädjefyllt över dessa tillfällen. Vi blev sedermera bjudna på lite luciafika.

Som vanligt avslutade vi dagen med lite lugn kompismassage. Jag blir varm i hjärtat av att se att barnen verkar tycka att det är så skönt! Det vilar en ro över dessa stunder på fredagarna! Som vanligt samlades vi några kollegor i personalrummet för satt summera dagen och veckan som gått.

Nu återstår fredagsmys hemma... gubben har legat i soffan och sovit och snarkat ljudligt... då vet man att helgen har börjat.

Återstår att se hur Idolupplösningen blir... jag kan säga att jag är bra nyfiken. Barnen på jobbet är barn av i dag och verkar vara minst lika intresserade och har klart för sig vilken favorit de har. Ja, det återstår att det. Nu ska jag njuta av en kopp kaffe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar