måndag 21 december 2009

Måndag... och sedan jullov...


Ja, så blev det då sista dagen på denna termin. Maken jobbade lite sent i dag då det var öppet hus på hans ena arbetsplats. Jag har i dag passat på att handla lite flera julklappar. Vi slog in dem nyss och jag känner att det får vara nog nu. Det blir inte mera julefrid för att man köper en massa julklappar.


Är lite less då jag tycker att saker och ting kör i hop sig, men detta brukar vara jag innan allt lägger sig och man känner att lugnet sänker sig. Vi tänkte fara ner till sundsvall i morgon och fixa det sista och leverera det sista klapparna, dels till Långsele och dels till min svärmor. Jag hoppas att det ska bli till glädje för dem allihopa.


Det ska i alla fall bli skönt med lite vila. Jag känner mig ganska sliten och trött. Visst, det har varit en väldigt stimulerande och givande termin, men det har också varit många nya intryck. Jag ser dock fram emot nästa termin. Det känns roligt nu då man känner att man lärt känna barnen och fått det att flyta på i sin grupp. Dagarna ser inte lika ut och det är utmaningar man ställs inför varje dag, vilket är helt i min smak!


I bland kan jag längta lite efter barn och gamla kollegor. De är guld värda och jag hoppas att de ska få en fin jul och lite ledighet. Själv önskar jag mig så klart också lite julefrid och god samvaro med de mina. Jag vet att det är lätt hänt att man skaffar sig höga och ibland orealistiska förväntningar inför dessa högtider, men jag ska försöka att bara vara och flyta med i år... svårt, men nej, inte ouppnåeligt hoppas jag.


Nu ska jag försöka att få mig lite sömn... det kan nog bli en intensiv dag i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar