lördag 19 december 2009

Nu är det jul här i vårt hus...




Ja, i dag kom julen hit. När väl maken släpade sig ur sängen vilket var då mera än halva dagen gått vid ett-tiden. Han är förskräcklig då det gäller att slösa bort dagen på... ja egentligen ingenting! Skulle påstå att han är värre eller lika slöa som ungdomar...

Själv hann jag börja värma upp ett kylslaget hus och äta en underbar frukost, gå ut med Teddy och hämta tidningen och dessutom sätta i gång en tvätt. Ja, kvinnor är effektiva!

Det blev ingen handling i dag då jag faktiskt tappade lusten att göra några större projekt.






I rättvisans namn så ska jag väl tala om att det blev lite fart på aktivitetsnivån då han väl släpat sig upp. Han har sotat i alla eldstäder det vill säga två, tagit in resterande julsaker och julgranen. Jag städade lite hjälpligt i huset har varit ut med Teddy några gånger... Ja, ja...


Det har som sagt inte hänt så mycket i dag, men vi har nu fått julfint. Konstigt nog så har jag inte känt att någon större julkänsla infunnit sig. Vet inte vad det beror på? Det är som om jag i te orkar att engagera mig... sorgligt men sant, men så är det. Kanske kan det vara så att det varit mycket runt omkring och att man inte orkat känna efter och ta till sig att det snart stundar en storhelg

I dag har det i alla fall blivit lite drägligare ute, kring 10 grader. Vi får se om det håller i sig, jag hoppas det.

Denna i hopfällbara väska är åretsjulklapp från Lärarförbundet.
Teddy passade på att provsitta i den :D

Hans och Teddy väntar på jultomten...


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar