tisdag 8 december 2009

Tisdag och pepparkaksbakning...



Vaknade i natt av att Teddy skällde som bara den. Det blev ingen bra sömn denna natten heller. i alla fall ingen sömn utan avbrott... suck! Inte nog med det så har jag känt mig allmänt olustig i natt och nästan känt det som om jag håller på att bli sjuk. Jag hoppas inte det för all del. Det är alldeles för mycket att göra, jag har inte tid att bli sjuk! Till det så fick jag min mens... så det började inte bra. Jag är verkligen inte mig själv denna period av månaden.



Jag var upp och kokade mig lite honungsvatten och kunde efter ett litet tag somna. Tyvärr så ringde klockan alldeles för tidigt för min smak. Jag masade mig upp i alla fall. Jag vet att det inte är någon idé att snooza på väckarklockan Det är alltför stor risk att försova sig och det är bland det värsta jag vet, att komma för sent alltså!

Tycker att det är så trist att all snö snart är borta. Det blir så kladdigt och så halt. Jag halkade mig runt på min morgonpromenad och fick till sist mitt underbara morgonkaffe hos svärmor innan jag for till jobbet.

I dag stod pyssel och pepparkaksbak på agendan. Vi for omkring som tättingar och förberedde dagens begivenheter innan vi slutligen samlade våra skyddslingar. Det var lite körigt med bakningen, men jag tycker att det gick bra! Barnen var väldigt duktiga och smakade vällustigt av degen. Det blev en duktig hög med pepparkakor.


Eftersom det var den andra vaccinationstillfället för de som skulle ta influensasprutan så fick vi hjälpa till på fritids på eftermiddagen. Det är roligt att få gästspela på fritids i bland. Det är roligt att då och då få träffa äldre elever som man haft på förskolan. att få ta del av deras tankar och saker de varit med om är värdefullt. I dag har vi pratat en del gamla minnen.

I kväll har vi börjat tillagandet av vår hemskinka. Maken kokade upp saltlag som den ligger och gottar sig i den just nu. Den ska nog smaka gott till jul...
Apropå mat... Just nu tittar vi på Halv åtta hemma hos mig... Det är ett ganska trevligt matlagningsprogram. Hans är oerhört intresserad av att laga mat, jag är mera intresserad av bakning, men vi kompletterar väl varandra.
Ja, ja... denna dagen går snart emot sitt slut och jag hoppas åter att få lite mera sömn denna natt. Jag fungerar inget vidare om jag inte får sova. Förr så klarade man sig med lite sömn, men nu på äldre dagar så känns det som att jag verkligen behöver min sömn.
I morgon väntar Luciakväll på jobbet och jag hoppas på en lyckad kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar