torsdag 3 december 2009

Frostig torsdag och snart fredagsmys

Oj vilken plötslig kyla! Jag vet inte om jag är så förtjust i denna kyla. Ändå kan det ju bli över 20 minus... men ändå, vi har ju haft det så varmt en bra tid nu...

Nåväl, en ganska bra dag har jag haft. Teddy och jag tog en mycket snabb och kort prommis på morgonen. Huuu... man skulle lätt ha kunnat gå i ide som björnen.

Min svärmor överraskade mig med matlåda idag då hon visste att jag inte var så förtjust i den mat som skulle serveras i dag. Vilken tur man har. Jag har skrutit förr över min svärmor, och jag gör det igen. Hon är för underbar!

En lite tumultartad start på skol/arbetsdagen, men efter rasten var lugnet återställt. Att egentligen små saker kan vara så energitömmande. Man kan bli matt för lite.

Vi var lata i dag maken och jag. det blev hamburgertallrik, inte så nyttigt och inte så gott, men det var en snabb lösning... jag vet att jag skulle behöva äta nyttigare över lag, men just nu är jag så trött och så mycket energi går åt att ge till jobbet så när man kommer hem är man lagom nöjd...men jag har mitt nyårslöfte klart för mig. Näste år ska jag bli ännu bättre på att ta hand om mig själv!

Jag har visserligen kämpat hårt med att inte stressa upp mig själv och inte ta på mig alltför mycket utan försöka att ha en mycket coolare inställning till saker och ting. Har jag lyckats? Tja jag är på mycket god väg... men visst det finns saker jag som sagt ska fortsätta att jobba på.

Messade med sonen idag och fick lite önskemål på julklappar, vi får se vad det blir. En sak är ju redan klar... men det blir nog lite till... jag gillar ju att ge och att skämma bort andra!

I morgon ska jag på läkarbesök, men sedan blir det nog en hel del shopping. Hoppas på en givande dag i morgon... till dess ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar