lördag 5 december 2009

Jäkla dag alltså!

Trodde då jag vaknade att detta skulle kunna bli en bra dag, men icke! Är på dåligt humör känns det som, vilket är det jag minst av allt skulle vilja vara. MEN, det kan jag nog vara med all rätt dessutom.

I går var jag så himla slut efter dagen begivenheter. Jag saknade visserligen den påse från Lindex som innehöll sminket och mina nya underkläder... trodde att jag kunde vara lugn för jag trodde att den blev glömd i går i bilen, vi hade makens arbetsbil... så... jag skulle senare under dagen undersöka den saken då jag ändå skulle fara och handla på Hammar´n, men icke...

I alla fall så sov jag lite si så där i natt. Maken har småsnarkat i natt och jag har vaknat till då och då. Känns som om jag sovit väldigt ytligt.

När klockan började närma sig nio-tiden hoppade Teddy upp i sängen. Jag förstod att det nu var dags att kliva upp... Sagt och gjort. Jag klev upp och klädde mig och sedan gick vi ut... Kort efter att vi kommit in från vår lilla promenad kom gårdagens födelsedagsbarn, Joakim.

Vi drack kaffe och sedan kollade jag finanserna från gårdagen. Alltid bra att ha koll. Med dagens kortanvändning får man faktiskt mindre koll på sin ekonomi, men jag gillar kort. Det är behändligt tycker jag.

Efter att detta var avklarat styrde jag min kosa till Kälarne. Jag tänkte att jag skulle fixa saker till almanackan på jobbet. Därför hade jag beställt saker till den, men de hade till min stora besvikelse inte kommit. Det är så typiskt! Detta är nackdelarna med att bo som vi gör. Få aktörer på marknaderna så då tycker väl handlarna, i alla fall en del av dem att man får behandla kunderna hur som helst. Jag svor en harang och styrde kosan till Hammarstrand.

Väl där så öppnade jag bildörren till hans arbetsbil. Till min stora besvikelse så fanns det ingen Lindexpåse där... men hoppet släcktes inte än. Jag skulle senare titta in på min makes kontor,för att i och för sig även där bli besviken.

Var i väg och handlade lite mat och fick även tag i en tårta... vi får nu se om det är någon som kan vara sugen på detta.

Ja, ja... nu sitter man här och är lagom uppåt. Inga underkläder inget trevligt smink...bara 1000 kronor fattigare och en man som är likgiltig.. så är det när karlar ska försöka göra efter mitt tycke simpla saker... Ja, jag... saker och ting kunde vara mycket värre. Jag kommer att komma över det här, men just nu känner jag mig allt annat än uppåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar