tisdag 15 december 2009

Magsjuka och näsblod...

Så var läget då jag kom på jobbet idag. Jag hoppas att det inte är någon våg av vinterkräksjuka som drabbat oss. Om det tycker vi inte.

Svärmor följde med oss hem i går och har sett efter Teddy hemma hos oss i dag. Hon har ägnat dagen åt att sticka nya sockor till mig, ren lyx tycker jag! man är bortskämd om man har någon som har tålamodet att sticka. Sedan har hon fyllt frysboxen med matbröd. Härligt! Man blir så bortskämd.

I dag var det en bra dag på jobbet , förutom att sjukdomar har börjat florera. Vi har ju fått riktigt vinterväder igen och jag hoppas att det kan få vara så här ett tag. Det behöver ju i och för sig inte komma så mycket snö till, men det blir ju mysigt om det kan vara vitt till jul.

I dag följde jag med Hans till stan. Han skulle på besök hos diabetessjuksköterskan. Vi var i god tid för en gångs skull. Det är skönt att inte behöva stressa.

Stadsbesöket resulterade i ett par nya stövlar och lite presenter till Teddy, (bortskämda lilla vovve) :), samt lite saker från Rusta. Teddy ja, han har nog blivit ett litet substitut för barn nu då vi inte har några barn hemma. I alla fall så blev han förtjust i sina nya saker och härjade runt med dem en bra stund nu på kvällen...

Det blev några timmar i stan, men jag var inte på shoppinghumör och mår egentligen inte speciellt bra. Jag vet vad det beror på och vad jag kan göra åt det. Jag håller som bäst på att smida nyårslöften, löften till mig själv om ett hälsosammare liv. Jag vet att jag måste.

I skrivande stund så har jag messat med sonen... Jag ser fram emot att han kommer och firar jul tillsammans med oss. Det ska bli så kul. Och vad mer är så kommer jag ha tid att verkligen umgås och hitta på saker. Kanske blir det att träffa mamma också... men vi får se vad som händer... vill heller inte planera för mycket. Vill känna att jag bara kan vara också... Nej det vara allt för denna gång....

Men, men... var sak har sin tid... som att nu är det tid för lite sömn... det är en dag i morgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar