torsdag 10 december 2009

Torsdag den 10 dec... en lite trött dag...


Det var en trött morgon för oss alla, men jag var fortfarande lite upprymd över att vi fick en så fin kväll. Denna årstid är så mörk och det blida vädret har inte gjort mycket åt vintern. Alla är trötta och lite slitna nu. Det känns som om barnen och vi är nära lovet och vi kan alla behöva liten tids ledigt.


Vi startade upp med tända ljus och vi passade på att uppmärksamma att det idag är Nobeldagen.


I dag blev det en otvungen dag då de fick välja vad de kände för att göra. Det kändes högst behövligt en sådan här dag.


Jag passade på att gratulera min kollega som i dag fyllde år. Jag hade köpt en liten present till henne vilken hon blev glad för. Hon tillhör den här skaran som tycker om att fylla år... jag är nog inte av samma uppfattning...


Jag har egentligen inte haft någon direkt ålderskris. Skulle inte vilja vara tonåring i dag. Visst varje ålder har sin charm, men jag tycker att det är tufft att vara ung idag och var det då jag var det. I dag tycker jag dock att de ställs inför så många val och samhället idag är tuffare. Det är en känsla som jag har... med stigande ålder upplever jag att man får en mera säkerhet. Erfarenheter är bra i mångt och mycket.


Idag har jag blivit intervjuvad av min mans systerson. han studerar i dag till förskollärare. Han hade frågor om hur jag arbetar med språkutveckling med förskolebarn. Jag tycker att det är givande att bli intervjuvad i sin yrkesroll för att man tvingas att reflektera över vad man gör och varför och det är inte dumt om man tänker sig att man ska utvecklas i sin yrkesroll.Jag tycker att jag fick bra frågor dessutom, så tack Andreas för att jag fick vara med!


Kvällen har gått i stillhetens tecken. Helgen närmar sig och sedan är det bara drygt en vecka till jul! Ojojoj, vad tiden går...


Maken funderade lite stillsamt om det kunde vara så att det var läge att kanske ta in granen till helgen. Jag tycker inte det. Var sak har sin tid och att fuska så är inte min melodi! Nä, han får vackert vänta. När barnen bodde hemma så skulle det tjatas om att få öppna julklappar flera dagar i förväg eller, ja, i allafall en par dagar i förväg... och han föll till föga och de fick öppna, inte bara ett paket, nej då utan flera stycken! Nej, om detta tycker jag INTE! Var sak har som sagt sin tid.


Nu är det dock tid för duschen och sedan väntar nog sängen... Det var allt för denna gång. I morgon ska man få njuta av 5:ornas luciasång och man får bli nostalgisk för andra gången denna vecka...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar