torsdag 10 december 2009

Onsdag 9/12 och Luciakväll...


Det har varit en tuff dag, men det har varit en händelserik , tuff, men också alldeles magisk kväll. en kväll som har varit så lyckad!



Vi har idag haft Luciakväll på jobbet. Det blev en så lyckad kväll där alla barnen verkligen gjorde sitt allra bästa och jag och min kollega är så stolta över "våra" barn så att vi kan spricka1



På morgonen övade vi med barnen. Det var ju bra redan då, men ett så kallat genrep ska ju vara lite si och lite så. Vi tyckte ändå inte att det var så mycket att oroa sig för.



Denna tids tema är även pyssel och barnen och vi har pysslat och pyntat. Jag är kanske inte överdrivet förtjust i pyssel. Jag är nog inte skapt för att hålla på att pillra och plocka... fantasin brukar inte vara det svåra. Jag har liksom bara inte tålamod med mig själv och har förståelse då barnen tycker att det är för pillrigt. Jag kommer i håg då jag var i förskoleåldern själv och då t ex pärlplattebygge var bland det tråkigaste man kunde ha för händerna.

I alla fall så for jag och min kollega åt var sitt håll för att få i oss någon middag för att sedan återvända för att ta tag i de förberedelser som skulle göras inför kvällen.

Själva luciaframträdandet gick som en dans. Barnen var så duktiga och klarade texterna och sångerna med glans och jag tror att alla var nöjda med kvällen...

Jag kände dock att jag var väldigt nöjd med dagen när jag kom hem igen... Ja, ja... nu dröjer det ett år innan det är dag igen. Jag kommer nog att njuta på söndag då det är Lucia på riktigt... Kanske blir det lite luciasång och fika på säng...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar