tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan...

Ja, nu är det verkligen så att det snart är jul. Skinkan är upptagen och vi har varit till Sundsvall i dag för att komplettera lite julklappar. Jag köpte några till mitt brorsbarn. Hoppas att det kommer att bli bra. Vi köpte även till min svägerska och svärdotter... nu får det dock vara nog. Möjligtvis en lite sak till mamma. Hon har slutat med julklappsinköp själv, vilket kanske är en vettig linje... men jag tycker fortfarande att det är så roligt att ge, men det kan vara måtta med det underbara.

Det har varit en ganska jobbig dag. Var upp tidigt vilket känns trist då man egentligen är ledig och då man känner att man inte hann med allt i allafall... suck! Men det är ju som en väninna skrev, det blir jul vare sig man stressar eller tar det lugnt, så sant som det är sagt.

Egentligen skulle jag vilja minimera alla "måsten" inför jul. Vem är det som har kommit på dem? Varför är det så svårt att vara avslappnad? Man sitter där då det närmar sig jul i bland och är nästan grinfärdig för att man är så jordens trött!?

i morgon blir det upp i tid igen för att hämta sonen. I kväll har han haft "lilla julafton" tillsammans med sin pappa. Vi ska också storhandla. Det är ett av de måsten som verkligen ska göras... hade velat gjort det i dag, men samtidigt får jag ju sällskap till Sundsvall även i morgon...

I dag träffade vi lilla Julia och lämnade över våra julklappar till dem. Jag hoppas att de får en fin och trevlig jul. Vi får se om vi kan ses och umgås lite...

Lilla svärmor bjöd på middag även i dag då vi kom förbi i middagstid. Som jag sagt förr... vad skulle vi göra utan henne???

Nu stundar sänggående... i morgon åker skinkan in... sedan ska jag verkligen varva ner... och försöka att njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar