tisdag 29 december 2009

En kall men skön morgon...

Oj, vilken skön morgon. Jag vaknade i och för sig tidigt då maken skulle i väg på jobbet. Jag kunde dock kura i hop under täcket en stund till. Var upp någon gång och la in mera ved. Det är en oerhört vacker morgon i dag, men brrr... så kallt! Närmare -30 grader. Jag håller med min äldsta bror om att längtan efter sommar och sol känns stor... hoppas på att det blir lite fina vårvinterdagar snart.

I dag är det mest en dag då man kommer att vara inne mestadels. Men har man hund så måste man ut, men det kommer att bli kortare stunder. Teddy verkar inte vara allt för förtjust i denna kyla heller då han då och då får hoppa på tre ben. Jag vet inte om det beror på att fryser mera på en tass eller att han får snö mellan trampdynorna, kanske både och...?

I går firade vi två år som gifta. Maken kom hem med lite moserande vin som vi skålade i. Några blommor hade han inte vågat köpa då det var så kallt ute då han hade "glömt" att sätta i mo rorvärmaren i bilen...? Ja, ja... det blev en mysig kväll och vi satt och hade det mysigt med varandra i soffan...

Det är lustigt hur kärleken utvecklas under tid. Jag menar, först kommer ju den här förälskelsen och passionen... sedan lugnar det ner sig och det kärleken mornar och man går in i en lugnare fas. En period som känns trygg, det är dock lätt att det blir tråkigt och slentrian över det hela.

Vi har då verkligen haft både framgångar och djupa dalar, jobbigt då man befinner sig i dem, men kommer man ur dem kan man gå stark genom dem och förhoppningsvis lär man sig något av dem.

Men det här med kärlek och relationer är inga lätta historier alla gånger vilket alla otaliga frågespalter som rör relationer visar.

Nej nu är det dags att tvinga sig ut för att rasta Teddy och för att se om posten kommit. Hittade en hel del inspirerande i Ellos katalog i går... inte så dumt då man drömmer sig bort till varmare breddgrader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar