fredag 1 januari 2010

Så blev det 2010 god fortsättning till alla!

Så blev det nytt år. Vi firade in det nya året tillsammans med Hans yngsta dotter och hennes familj.Vi fick en jättemysig kväll med god mat och dryck. Maken hade bestämt sig för att ha en ganska nykter kväll så att något drickande av alkoholkaraktär blev det inte just under firandet i Boltjärn. Skönt det tyckte jag då jag hade i minnet hur en annan nyårsafton i Boltjärn hade slutat.

Det blev en stillsam och mysig historia. Det var en kväll i min smak med mycket mys och bus med lille Waldemar som var i högform och helt fantastisk!

Ja, så nu sitter man och myser av att bara vara. Har nyss varit på en långpromenad. Jag har tagit del av många bloggar vilket är lite mysigt då man får ta del av vilka förhoppningar alla har inför det nya året och det nya decenniet som vi nu träder in i.

Nu ska jag se framåt. Det har redan blivit lite lite ljusare ute nu vilket är helt underbart. Jag har förhoppningar och önskningar för mig själv och för dem som jag har närmast hjärtat. Många spännande saker kommer att hända i år.

I år kommer vi att få möta vårt nya barnbarn och jag hoppas så klart att det kommer att gå bra med allting. Nya liv kommer att födas hos en del vänner jag har och jag hoppas att det kommer att gå bra även för dem. Jag ser fram emot att de barnbarn jag har också kommer att utvecklas och få ett bra år.

Vi satt och tänkte oss tillbaka i tiden och summerade tiden som varit då vi kom hem från Boltjärn. I december i år har vi varit ett par i nio år. Kan tyckas vara en lång tid och vi har varit med om mycket under denna tid. Nya liv har fötts och barnen har hunnit blivit vuxna. Vi kan vara stolta över dem alla fyra. Man önskar ju sina barn bra och rika liv och att de står självständiga och trygga vilket de alla gör på sitt sätt.

För min egen son kan jag väl känna ett visst stygn av oro då det nu är sista året på skolan. Jag hoppas att han kommer att få ett bra liv då nu allvaret börjar, att verkligen bli vuxen med alla de förväntningar och krav som följer med detta.

Han har en, tror jag lättare utvecklingsstörning, och det är en tillgång som ett ibland hinder i livet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att bli bra även för honom. Han har i alla fall startat vägen till att mera självständigt liv i och med att han i dag har ett eget kryp in. Han har skaffat moped vilket har gjort att han har lättare att ta sig dit han vill, en stor sak för honom!

Jag skulle ändå önska och det kanske finns en liten skyddsängel som vakar över honom så att inget ont händer... vem vet?

Jag ska börja följa tv-serien ett annorlunda Köping som kommer att starta igen i dagarna. Jag tycker att det är ett underbart program! Det visar att även funktionshindrade kan ha ett rikt och meningsfullt liv...

Denna dag har det kanske inte hänt så himla mycket, men det är lugnt och fridfullt, just som jag önskar. Snart ska vi avnjuta en god lammstek tillsammans med Hans yngsta barn och hans tjej. MUMS! Vi har verkligen haft en god helg! Så det blir till att röra på sig för att hålla sig i form!
Det var lite funderingar och tankar så här på nyårsdagen....

2 kommentarer:

  1. *ler* Du skriver så fint, då rörande..ja..så fängslande! Varje individ är unik, och alla har sina hinder i livet..och vad vore väl livet, utan dessa hinder som vi alla ska över?! Jag älskar att läsa om din familj, hur ni lyckas få den att fungera, med alla bonusbarn och biobarn, barnbarn och bonusbarnbarn. Släktingar på håll, som på något vis..ändå känns nära.. Sånt ger en glädje, även om man själv inte är i samma sits. Jag önskar er allt gott under 2010, vilket jag iförsig även önskar er annars med.., men speciellt detta år, så tror jag att vi alla behöver extra mycket goda tankar..för det föregågna året var lite tuffare än nödvändigt kan jag känna..

    Kram på er allihopa!!

    SvaraRadera
  2. Detsamma till Er My. Jag hoppas att alla förväntingar som du har kommer att gå i uppfyllelse.

    Vill passa på att tala om för dig att Du är värdefull för mig.

    Kramar

    SvaraRadera