fredag 18 december 2009

Teddys bror till salu!


Ja, det upptäckte jag ju i går. Jag såg honom på Blocket och det pirrade till i maggropen. Jag kollade snabbt upp telefonnummret till ägaren och kunde snabbt konstatera att det var som jag trodde. Teddys första matte hade inte blivit av med alla valparna och nu var lille Bamse kvar. Tanken var i och för sig lite lockande redan då, att köpa dem båda två och samma känsla återvände igår, men Teddy är vår lilla bebis och tiden känns heller inte rätt att skaffa en ny valp nu...


I alla fall så har det varit årets, tror jag kallaste dag... Usch, jag hoppas att kylan släpper. Det blir så jobbigt att vistas och göra något kreativt ute då det är så här kallt! Teddy har fått rasta sig i dag så klart, men det har varit ganska snabba turer. Jag tror dock att det börja ge med sig lite i alla fall.
Grannarna ringde oss och berättade att deras dricksvatten frusit. Tur att de kunde komma och fylla på lite vatten hos oss.


På jobbet har vi haft mysigt i dag med. Vi fikade och barnen har mest bara varit i dag. Väldigt lite krav och det känns som om vi alla är lika trötta.


I morgon blir det kanske till att baka lite mera och att bara vara. Jag hoppas att vi kan ta lite stärkande promenader i helgen. Det är så skönt att få promenera och få rensa sina intryck och tankar.


Det är mycket jag funderar över nu... och snart går vi emot ett nytt år och jag tycker att detta har varit ett jobbigt år. Det har varit mycket sorg och ledsamheter, samtidigt som vi upplevt mycket glädje i Teddys entré i våra liv och att vi blev berikade med ytterligare ett barnbarn, både Waldemar och Julia är små underverk i sig själva!


Nu väntar sängen och lite sömn. Att få sova är något läkande och helande och en brist i dagens läge. Allt snurrar på väldigt fort och jag tycker att tiden går fortare och fortare ju äldre man blivit. Vad har detta år tagit vägen? Nog om detta, är snart tillbaka med lite mera uppdatering...




1 kommentar:

  1. Vi har också ovanligt kallt ute. Snö innan jul, hör inte till vanligheten här nere! :-) Är glad för snön.., men 10 minus i Sthlm ÄR kallt *brr* Inte samma kyla som där uppe.. Hur kallt har ni haft det?

    Jag förstår din känsla kring Teddys bror. Men en valp räcker nog, precis som du skriver. Han behöver er..och att få vara enda "tillstökaren" betyder mycket när man är liten ;-).

    Ja..visst har detta år, 2009, varit omtumlande! Men efter regn kommer solsken sägs det ju, och det är det hoppet vi får förlita oss på nu. De som vi förlorat..finns med oss ändå..och hjälper oss över hindren som dyker upp.

    Hoppas sista skoldagrna/arbetsdagarna innan lovet blir urmysiga för dig/er!
    Sköt om er och kramar i massor!!

    SvaraRadera