fredag 4 december 2009

Inte så mycket fredagsmys

Jaha... här sitter jag och är trött, slut och leds. Egentligen skulle jag väl vara ganska nöjd, men just nu jag känner mig bara tom. Jag behöver nog verkligen vila!

Det är ett märkligt fenomen det här med kvinnor och män. Män de bryr sig inte alla gånger om det vi kvinnor tycker är väsentligt. De kan koppla i från på ett mera effektivt sätt.

I dag blev det en hel del shopping och jag är nu klar så gott som med mina julklappsinköp. Det är skönt, men jag känner mig tom inombords jag tycker att det inte infinner sig någon julstämning. Maken undrade varför det var så då jag ordade lite om det i går kväll... "Vi har det ju så pyntat och fint... ljus här och där..." sa han, men som vanligt så är det svårt att förklara varför man känner så här i bland.

Kanske för att jag upplever mig ensam och lite leds denna jul, vet egentligen inte varför? Men det kan ju vara så då jag inte kan slappna av och ta saker för vad det är... som att kan vi inte hjälpas åt att städa, så... varför ska jag engagera mig?

Nä, jag lovar mig själv att nästa jul måste det bli mycket mera otvunget med saker och ting och mycket mer avslappnat, varför bry sig då ingen annan gör det?Kanske ska jag fara bort nästa jul? Jag menar varför ska vi kvinnor bry oss då det hänger på oss att det ska bli något?

Nä, nu ska jag sluta klaga... det finns faktiskt ljusglimtar. Jag fick tag i mycket bra saker och jag passade även på att "belöna mig själv också. Det blev lite fina underkläder, lite mysigt smink... sådant kan vara uppmuntrande. Tyvärr blir det så stressigt då man ska göra något tillsammans med maken... men det vet jag ju. Nästa gång får det bli shopping på egen hand.

Lilla Teddy fick sina julklappar lite i förväg... Nu ska han också synas i mörkret. Han fick en reflexscarfs, ett nytt halsband med nitar på, nya matskålar, hundbädd, hundkudde och en tandborste och en leksakshund... alltsammans blev uppskattat... ja, kanske inte tandborsten...?

I dag fyller Joakim 20 år. Märkligt vad tiden går. Jag tycker inte det var länge sedan han var en liten pojkspoling som inte var torr bakom öronen.. I morgon ska maken bjuda på middag, men jag vet inte på vad? Vi får väl se...

I dag bjöd kära svärmor på middag. Hon är en liten ängel i alla lägen! Vad skulle vi göra utan henne?

Nä nu påkallar sängen... Kommer med uppdatering inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar