torsdag 7 januari 2010

Tidig morgon

Ja, så var det tidig morgon... och kallt! Men nu brinner det i kaminen och jag sitter och myser i mitt vardagsrum och har just avnjutit en god frukost. kanske går jag och gosar till det i sängen om en liten stund... Jag har tv 4:as nyhetsmorgon på i bakgrunden vilken ger en del inspiration...

Maken for i väg till jobbet i vanlig ordning, men det gick segt... En del människor har så vansinnigt dålig disciplin att ta sig upp och till dem hör min man. Hade det varit jag hade jag så klart tagit mig upp nästan obemärkt och stuckit i väg utan att väcka min älskling...

Dock så är det ganska ok att komma upp och ta sin medicin och fika då jag älskar frukostar. Det finns inget mål på dagen som slår det!

Nu återstår det en helg på min långa ledighet. Jag ska försöka att att vara på de här sista dagarna och verkligen njuta... det blir ju lätt att man vänder på dygnet då man är ledig så här, men jag har verkligen fått vila och varva ner, så himla skönt!

Nu på morgonen har jag läst lite bloggar. Jag följer ett av mina bonusbarns blogg. Tänker lite extra på henne i dag. En annan blogg som jag var in på handlade om inredning. Jätteroligt och inspirerande. Jag tycker att det är jätteroligt med inredning. Jag ska försöka att ta mig i kragen att fålla upp gardiner som jag skickade efter nu i höstas. Hade dock inte ork att fixa detta då. Nu finns det dock mera inspiration till detta...

Nu vill man ha in så mycket ljus och vi går ju emot ljusare tider... längtar tills man kan njuta av vårsolen... det är verkligen balsam för en vintertrött själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar