tisdag 26 januari 2010

En fin och kreativ dag och vi hade vädergudarna med oss...

Det blev en lyckad friluftsdag. Vi hade tur med vädret då det var ett ganska milt vinterväder. Hör nu på nyheterna att det kommer att bli en kall period igen... "ryssvinter" säger de... hmmm... som i Sibirien då, eller? Huuuu... har vi inte fått vår portion av riktig kyla för i år? Ser inte fram emot det.

De barn som var och åkte skridskor och skidor gick verkligen in för det och gav verkligen allt, hade knappt tid att fika och äta lunch. Dock finns det de som verkligen njuter av att äta utomhus. För dem är det nästan själva vitsen och den stora njutningen med att vara ute!

På eftermiddagen var men behagligt trött, som man brukar bli då man varit ute mycket. Min kollega och jag fick en mycket kreativ eftermiddag med bra planering som känns mycket inspirerande att genomföra i vår barngrupp. Så i morgon kommer vi att gå in i sagans värld knytet till i princip alla områden vi arbetar med...

Har i kväll även tagit mig tid att vika och stryka en massa tvätt. Detta evighetsjobb, det känns inte alltid lika inspirerande!jag vet heller inte varför detta oftast ligger på en kvinnas lott? Jag ska visst säga att vi är ganska jämställda här hemma, men kan tycka att maken lite för ofta "försvinner" ut för att det är det just då, då det ska städas till exempel, finns såååå hemskt mycket att göra ute... ja, ja, eller att just då, då är det verkligen "läge" för att åka skoter... mmmmm... man kan ju fundera.

Fick reda på att mitt bokpaket är på väg. Känns riktigt roligt då man kan mysa till med en god bok om denna kyla kommer att göra sin entré just till denna helg. men den som lever får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar