tisdag 5 januari 2010

Kall dag och ett besök i Birsta... brrr...

Sov dåligt denna natt med. Vaknade av makens mobiltelefon då larmet gick i gång. SUCK! Han snoozade några gånger vilket är otroligt störande då man hade kunnat få sova lite längre ostörd än så här sönderhackad sömn. Fick min röda period på riktigt efter att ha blött smått sedan i julas... inget kul. Har varit upp flera gånger i natt...

I alla fall tog vi oss upp efter mycket om och men... jag kände mig mera död än levande. Under natten hade det även slagit om i vädret och blivit närmare -30, ingen höjdare det heller. Vi kom till slut i väg.

Väl framme stegade vi in på IKEA. hans fick tag i nästan allt för jobbets räkning och jag köpte lite vinglas och en tillbringare, det blev faktiskt inget mera handlat. I och med att vi hade Teddy med oss och det vars å kallt så kändes det inte som om det var riktigt läge att kasta oss in i Birstahuset. Synd på ett sätt samtidigt som jag inte riktigt kände mig i högform direkt så vi bestämde oss för att fara och äta lite kinamat. Det var i alla fall som vanlig mumsigt!

Vi gjorde oss i alla fall ett besök på Arken och Teddy fick en reflexväst, en tuggpinne och en mjukisapa vilken blev mycket uppskattad! Sedan for vi mot Hammarstrand där vi fick en jättegod mat av svärmor. Hon bjöd på helstekt fläskfilé strips och gorgonzolasås. Mumsigt värre, så tack, tack!

Nu har vi varit hemma en stund och vi har inte gjort så mycket mera än att elda i alla eldstäder och tittat på tv.

I morgon ska all jul plockas undan har vi bestämt och det kanske är lika bra då det ska vara lika kallt i morgon... ska bli ganska skönt samtidigt som jag tycker att det är mysigt med alla ljus och så...

Nej,nu ska jag fika lite... sedan väntar sängen. Jag hoppas på en lite bättre natt med lite bättre sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar