lördag 30 januari 2010

Rent hus


Jaha... så var det städat och jag tycker att det blev mycket gjort. Huset är nu städat och det doftar gott här. Jag har tagit reda på tvätten och strukit och vikt badlakan. Sängen har också blivit renbäddad så nu blir det att njuta av mina böcker.

Tv-kvällen erbjuder som synes inget vidare utbud. Ett program som var lite intressant var programmet med samma titel som min rubrik, alltså Rent hus. Kan inte fatta att man kan leva i dessa i många fall vidriga förhållanden. Visst jag kan köpa en del av de förklaringar och orsaker till att det blivit som det blivit för en del av de medverkande så som sorg och sjukdom, men en del var helt enkelt mest bara lata! en del hade ingen kunskap om hur man städar.

Att städa på ett bra sätt är egentligen en hel vetenskap. Såg ett inslag i någon nyhetssändning som handlar om att många ungdomar inte har kunskaper och disciplin att städa på rätt sätt och att de städar fel och alltför sällan. När en av ungdomarna fick frågan varför han inte städade oftare så blev svaret att "han fick väl skylla på mamma!? Jag blir bra stum, jag!

Nej, nu ska jag läsa lite och även kolla lite i den nya katalogen Bona parte... Få se om jag hittar något som jag vill ha! Det gäller att belöna sig då och då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar