lördag 30 januari 2010

En dag att ägna sig åt en del praktiska saker...

I dag är det läge att försöka att göra en del måsten som man inte riktigt orkar under vardagen. man liksom bara underhåller lite för något mer vare sig hinner man riktigt och man orkar heller inte så mycket mer då man väl kommer hem då jobbet är slut.

Vi hjälps ju åt med allt här hemma och det ser ganska traditionellt ut då det de gäller uppdelningen av arbetsuppgifterna. Men vi gör båda det vi är bäst på och det vi kan.

Så innan helgfriden lägrar sig i huset så ska jag städa lite, dammsuga och torka och ta toaletten... samt att jag ska tvätta och bädda rent i sängarna. För mig betyder det mycket för välbefinandet att det är ordning och reda omkring mig. Skulle aldrig kunna ha det allt för rörigt och skitigt omkring mig! En del människor ser liksom inte skiten, ignorerar det totalt! Men detta är en av mina nojjor...

I dag är det åter en kall dag. Man vill inte vara ute några längre stunder åt gången. Det hade kunnat vara drägligt om solen hade visat sig, men idag lyser den med sin frånvaro.

Kanske bakar jag något smaskens, men vi får se. Jag har tittat i programtablån i tidningen i dag, bara för att upptäcka att det inte är så mycket kul på tv idag heller. Robinsson är inget av mina favoritprogram!

Programmet Solsidan hade många roliga inslag och det var för många kanske många situationer som många kunde känna igen sig i.

Nä, nu ska jag sätta fart... hasta la vista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar