lördag 23 januari 2010

Helg med städning och pyssel...

Så var det lördag igen. Vi har fått en hel del gjort. Det är skönt samtidigt som man kan tycka att det är slöseri med tid då det har varit en fint ute idag. Maken for ner med skotern och rekade hur det såg ut på sjön. Han vill nog prova fiskelyckan, för det har inte blivit så mycket av denna vinter.

Jag passade på att städa huset. Det behövdes kan jag ju säga! Maken tyckeratt det alltid är fint här... men hallå, det är ju för att det hålls efter hela tiden! Jag behöver ha det någorlunda städat omkring mig. Jag känner att det är så skönt att vi inte har djur som hårar. Jag kommer i håg då det var två hundar som hårade massor och jag dammsög och skurade varje dag då de hade sina fällperioder. Det är så himla jobbigt!

I går fredag, fick jag ett bra besked angående min framtid och ett lite sämre. Jag känner att jag står vid ett vägskäl nu. Känner mig lite splittrad och jag vet inte hur jag ska hantera hur jag ska agera. Jag vill kanske inte berätta så ingående om detta här, då det kan missuppfattas Jag kommer nog att bli mer på det klara så småningom... Det är väll sådana här gånger då man står vid dessa vägskäl och man till slut tar ett beslut som man utvecklas? Livet är fullt av utmaningar...

I kväll såg vi på postkodlotteriet.En av dem vann 23 miljoner Så mycket pengar... Ja, vad skulle man göra om man vann så mycket? Många skulle utan tvekan säga att då, ja, då skulle de sluta jobba, men så känner inte jag. Jag råkar tycka att det är kul att jobba. Det jag kan känna är att man kanske skulle vilja styra mer över hur mycket jag skulle jobba. Inte vara tvungen... kunna odla sina intressen och kunna vara generös mot mina nära och kära. jag kanske äntligen skulle våga att satsa på en del drömmar jag har...

I dagens läge är det väl ingen som undgått att följa utvecklingen i Haiti. Jag och många med mig känner oerhört med de människor som drabbats ochsom är så hårt drabbade där. Man känner sig även maktlös och man skulle verkligen vilja göra någonting för att hjälpa dem! man inser att många av våra problem och sådant vi beklagar oss över är som en fis i rymden om man jämför de problem de kämpar med och emot!

I kväll kom Joakim och hans Emilie. Vi har ätit taccos vilket var länge sedan vi åt. Nu sitter jag här då jag anser att det mest bara är skit på tv. Vill ha lättsam underhållning då jag ser på tv och inte sådant här i mina ögon eller något som säger mig något, det gör definitivt inte Robinson. Men, men...smaken är och kommer alltid att vara olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar