lördag 9 januari 2010

Inredningsidéer...

Åh, vad skönt det är att sova. I dag vaknade jag ju i och för sig tidigt av att Teddy hoppade upp i min säng, men han hoppade ner till sin bädd ganska så snart så jag somnade om och vaknade av att han kom upp till oss i sängen i gen, men då var klockan nästan halv elva...

Det har varit en underbar vinterdag i dag så det var faktiskt ganska skönt att vara ute sedan solen kommit upp ordentligt. Jag hoppas dock att det blir något varmare till veckan!

I dag har vi suttit och funderat över hur vi ska gå vidare med renoveringarna av huset. Jag vägrar att följa inredningsstrender slaviskt och vill gå min egen väg. Vi bor i ett gammalt hus och då passar det inte alltid att följa alla hypermoderna trender som kommer upp.

Vi har ett sovrum, hall och ett allrum på ovanvåningen som ska göras färdigt. Jag har kommit fram till att jag skulle vilja ha panel på väggarna i allrummet vilket maken tyckte var en bra idé. Han tyckte att det var en bra idé också för att han skulle slippa köpa spånskivor till det rummet i så fall.

I sovrummet vill jag att det ska vara rosa, alltså gammelrosa och rosa och vitrandig tapet på nedre delen av väggen och så kanske en bord som delar av...

I ett av sovskrubbarna som ett av barnen haft som sovrum skulle jag vilja göra om till garderob. Även den idén tände maken på. På det sättet kan vi ha alla kläder inomhus och inte ute i sommarstugan.

Vi satt även och tittade på möbler till det nya allrummet. Där vill jag ha en hörnsoffa i furu som samtidigt är en bäddsoffa... och ett fint vitrinskåp i furu... tror det kan bli bra och vi får på så sätt mera sängplatser!

Ja, man ska ha planer och drömmar... annars blir nog livet bra tråkigt... Vi får se när vi känner att vi har ork och inspiration att sätta igång...

I dag åt vi så god mat. Maken hade tagit fram en bit av fläskkarré som han plommonspäckade och även glacerade med honung och så gjorde han supergod sås till, mumma! Jag tror att han skulle kunna bli en bra kock... Han har ett passionerat förhållande till mat.

Till veckan blir det definitivt läge att detoxa... Måste få ner sötbehovet. Det är ett dagligt gissel alltså! Jag hoppas att det ger sig med lite ökad rörlighet.

Apropå rörlighet, i går började programmet Let´s dance. Jag tycker att det är ett jättemysigt och roligt program! Jag älskar dans och det är lättsamt och lagom underhållning på en fredagkväll. Jag älskar flärd och vackra kläder... och allt detta får man i ett och samma program!

Nä, nu ska jag göra maken sällskap framför dumburken... han gillar Robinsson vilket är ett program jag inte gillar. Det handlar inte om det jag tycker att det skulle handla om, utan om intriger där människor med tiden tar fram sina sämre sidor och där intriger florerar. Nej, detta program tilltalar mig verkligen noll!

1 kommentar:

  1. Så skönt att höra att ni kan njuta av programmen som sänds på tv. Själv är jag ingen trogen tittare av något av kanal 1-5´s utbud..Lite trist.

    Ja renoveringar är roligt! Jag har problem med att ordna nya gardiner till köket..så jag är tacksam över att inte ha en hel övervåning att få klar! ;-)

    Detox är ett bra sätt att få bukt med kropp och själ.. Jag minskade i vikt dessutom då jag började en kur.. Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera