söndag 24 januari 2010

Söndag förmiddag med Cesar...


Vi har haft en mysig morgon. Vi har haft Jocke och Emilie här i helgen och Teddy har verkligen vaktat oss. Så fort han hört att de rört på sig på ovanvåningen så har han mörkat.. suck! När de kommit ner så har de först blivit utskällda innan han har sett vilka som kommit ner... det är både bra och lite störande. Som tur är så har han tystnat så han sett vilka det är.

Vi klev i alla fall upp vid niotiden och sedan gick jag ut och gick med Teddy. Det är bra att man kommer upp i någorlunda tid då man har hund.Även maken har faktiskt släpat sig upp i bra tid, kors i tak!

För många människor är deras hundar som deras egna barn. En del glömmer bort att de först och främst är en hund, och ett djur. Jag brukar följa Cesars program då och då och jag tycker att jag kan lära mig en hel del.

Både barn och hundar behöver gränser. När man börjar tveka och då man inte leder och sätter gränser så utmynnar detta i osäkerhet. Detta kan få förödande konsekvenser.

jag vet att jag har mycket att lära och vi övar en hel del med Teddy. Man blir dock beklämd då man möter hundar som det gått över styr med och där ägarna har tappat greppet och t ex ger sina hundar gränser på ibland mycket grymma metoder.

Ja, dagens planer är väldigt få. jag kanske ska försöka att knåpa i hop lite semelbullar så får vi se om det blir semlor lite senare. Maken är nu på sjön så han får burka omkring lite och kanske få en och annan abborre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar