måndag 25 januari 2010

Surkärringar är vi allihopa... ibland...

Ny vecka, nya intryck... och verkligheten. I dag var det en sådan dag då man helst hade velat ligga kvar i sängen och slappat hela dagen. Man har ju som tur olika dagar... det är ju variationen som gör att man upplever det roliga. Men idag var jag väl lite splittrad och jag har känt att tankarna har varit lite på annat håll.

Det blev dock en ganska bra dag tycker jag och jag hoppas att det kommer att bli lite klarhet i en del saker jag funderar över. jag hoppas det så att jag kan gå vidare...

I dag fick vi alla fundera på vad vi har för regler för våra barn på skolan. Jag kan tycka att man i bland får stanna upp och fundera på varför vi har en del regler. kommer man sedan överens om att vi ska ha vissa regler, ja då tycker jag att vi har ansvar alla att se till att de efterlevs. Annars tenderar en del av oss att få utstå som "syndabockar". På skolan så ska det vara så att vi ansvarar för alla barn. Barnens väl och ve är allas våran angelägenhet!

Precis som det är i en familj! Där kan det bli så att det annars blir en familj som blir den "snällare" föräldern och en den "argare" föräldern. Jag tycker att man alltid ska kunna vara beredd på att revidera olika regler och för hållningssätt. En regel kanske inte fungerar alltid, tid efter tid...

Så skönt det är då man har förberett eller har lite goda rester att värma på då man kommer hem efter arbetsdagen. Vi är ju oftast hemma sent och då är det inte lika lockande att dels komma på något och sedan ställa sig och laga något gott och fantasifullt I dag var det så skönt att steka på köttbullarna som blev så goda.

En rask promenad efter middagen har jag också hunnit med. Så skönt!Apropå hälsa... då vi handlade i dag så motstod jag godiset i affären... inte lätt, men det blev inget godis eller sötsaker. Tycker nog att jag var duktig i det läget, ni vet trött, hungrig. Då är det lätt att det blir någon gobit av något slag...

I morgon väntar friluftsdag... jag hoppas på en fin dag med inte så kallt väder. jag har i alla fall inhandlat en god matsäck... det är sällan något smakar så gott som då man är utomhus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar