lördag 16 januari 2010

En lat dag

Ojojoj, vilken lat och skön det har varit i dag. Man behöver sådan här dagar ibland.Dagar att fylla på med energi, dagar att tänka...I dag har jag tagit långa promenader vilket är som balsam på kropp och själ.

Läste i en blogg där blogginnehavaren funderade över hur olika val man gjort i livet har på verkat ens tillvaro och hur det skulle kunna vara om man hade gjort andra val... ja, det är spännande tankar.

Det händer att även jag funderar i dessa banor. Vad hade till exempel hänt om jag inte hade blivit inlämnad på barnhemmet av en farbror och sedan adopterad, hur hade mitt liv gestaltat sig då? Jag är på ett sätt tacksam för detta, vet att mina förutsättningar hade sett helt annorlunda ut i dag om jag hade blivit kvar...

I dag har jag läste en del och det är en bok somhar det mesta som man kan önska sig av en bok med både romantik, spänning, intriger, ja allt... en bra bok som passar det jag har behov av att läsa om just nu i alla fall.

Maken tittar på en Rocky-film... jag har aldrig förstått vad det är som är så himla bra med e här filmerna??? Jag gillar i och för sig inte boxningssporten alls så det kanske inte är så konstigt att jag inte förstår tjusningen i dessa filmer...?

Nej, nu kallar sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar