lördag 2 januari 2010

Julen slut... dags att släppa in vårvintern...?

Idag är det en sådan där "mellandag". Julen är slut och man känner sig lite så där lagom lat och slö. Samtidigt så känner jag mig inspirerad att snart städa undan julen och släppa in lite vårvinterkänsla.

Jag har tittat frenetiskt i olika kataloger och plockade fram lite gardiner som jag ska hänga upp i köket och sovrummet. Jag har dock hittat en del nya gobitar. Känns fräscht att få in lite nytt, ni vet, lite gammalt, lite nytt... blir en god mix...!


På tisdag ska jag följa med maken till Sundsvall som vanligt så ska vi kombinera nytta med nöje. Hans ska handla saker till en av skolorna och så har vi ju båda fått presentkort på olika affärer i Birsta. Det känns lite fint att julen förlängs lite på det här sättet.

Make och son var ut och plågade skotrarna en stund i dag, men insåg att det egentligen var lite för kallt i dag. Det var dock en gnistrande skön dag och jag är lycklig över att solen höll sig framme och nu börjar dagarna långsamt bli längre. Jag längtar verkligen efter våren och solen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar