fredag 15 januari 2010

Äntligen fredag... och vi har haft fredagsmys

Även idag har det varit en fin dag. Veckan har gått fort även om jag har varit oerhört trött denna vecka. Det är väl så innan man kommer in i rutinerna riktigt.

I alla fall så har det varit en bra vecka och jag tycker att det har varit en produktiv och inspirerande.

Jag hoppas att även ni där ute har haft det bra. jag är medveten om att jag har varit priviligerad denna jul som har haft så mycket ledigt!

Är lite trött dock på denna kyla som inte riktigt vill släppa taget. Hoppas på lite mera behagliga temperaturer till veckan. Just nu går det magsjuka bland barn och personal, vill inte ha!

Jag kom iväg i bra tid från jobbet i dag vilket kändes bra. I helgen är vi solo maken och jag, det är egentligen något som vi förhåller oss till på ett nytt sätt. Vi har fått växa in i det successivt.

Vi har inte gjort så mycket i kväll. slötittat på tv och syndat i god mat och gotta... Tycker dock att det går bättre för varje dag att minska ner på sötsuget och att komma i gång med mera motion. Jag tycker att det är mindre angeläget att stopp i sig sötsaker ju mer man rör på sig...

Läste i en blogg i kväll hur svårt det kan vara med vissa i ens släkt och familjerelationer. Blev berörd vilket jag känner att jag måste bli för att ha intresse av att följa en blogg. Ja, det kan vara jobbigt och ett mysterium hur man ska förhålla sig till olika medlemmar i sin släkt och då kanske till sina svärföräldrar. Just nu har jag en underbar svärmor, men det har inte alltid varit så. Det är svårt det där om det är så att man får problem med just svärmor. Kanske speciellt för oss kvinnor...?

Jag vet inte om det beror på att man klampar in på varandras revir..? Ja, jag ska inte utveckla detta något särskilt ingående i detta inlägg, men jag tycker att det är fint om man kan ha en fin relation till sin svärmor, det kan kännas viktigt att man i alla fall känner sig accepterad, om inte annat för barnens skull.

Ja, ja... i morgon står inget speciellt på menyn. Jag hoppas på en fin dag med en del promenader och kanske inte så kallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar