onsdag 20 januari 2010

Onsdag den 20 januari

Jaha, så är vi i mitten av veckan igen. Känslan är att det är måndag och fredag och där emellan är det ett töcken som rusar förbi i en hisnande fart. Årets frösta månad är snart till enda och det känns bra att dagarna blir ljusare och lite längre. Det som känns lite jobbigt är att det nu har blivit kallare ute igen. Jag vill ju ha vår!Den ser dock ut att dröja.

Jobbet känns inspirerande och roligt. Jag hushåller dock mera med mina resurser idag. I dag när jag lämnade jobbet iakttog jag en av mina kollegor som i princip allt som oftast verkar vara sist kvar av mina lärarkollegor. Jag sa till min förskollärarkollega att detta kunde ha varit jag... jag som jobbade minst 150%. arbetsdagarna var ofta 12 timmar på jobbet, sedan fortsatte jag ofta några timmar till när jag kom hem! Det var så klart en ohållbar situation för mig och även för familjen... men det var DÅ.

Jag har funderat över vilka konsekvenser dåliga chefer kan ha för mig som individ och arbetstagare och även för arbetslaget. Konsekvenserna kan bli direkt förödande! Jag kan säga att jag är ärligt talat ganska trött på chefer som inte tar sitt ansvar och som inte vågar vara chef och som inte kan eller törs stå för sina beslut.

Jag är rätt övertygad om att detta kan vara en av orsakerna till att jag utvecklade min diabetes och sedermera den utmattnigsdepression som jag blev sjukskriven för.

I dag är min målsättning att vara mycket mera rädd om mig själv. Jag försöker att tillåta mig själv att vara , till och med lite "lat"... omvänt kan man säga att jag både bildligt och bokstavligen är mera rädd om mig själv. Livet är för kort för att slösas bort. Ingen tackar en... Visst, det blev en hel del övertidsersättning, men vad är det värt om man ändå inte orkar mer än att just jobba? Jag har nu på de senaste månaderna inte redovisat för någon övertid.

Det är dock en del orättvisor i min bransch. Jag tycker att det skulle vara mera lika villkor för min yrkesgrupp vad gäller arbetsvilkor, beroende på varty vi arbetar. I dag känner jag att jag faktiskt hinner göra det jag ska inom ramen för min arbetstid.

Som vanligt var det trögt att kliva upp för oss båda att kliva upp i morse. Jag skyller på att det är sååå mööörkt! jag vill ha ljus!

Jag tycker att det blev en bra dag på jobbet och jag tycker att vi fick mycket gjort. Mycket utevrksamhet vilket känns bra... Visst dagarna bjuder på lagom utmaningar, men det är väll så det ska vara? Vad kan sedan vara mera berikande än barn? Samtalen vi har och mötena med mina barn känns ovärderliga! Än kan jag känna att jag inte känner mig för gammal för att minnas hur det var att vara barn.

Vi var båda trötta så det blev pizza tillmiddag. Det kan vara ok någon gång då och då, kan jag tycka...

Vi såg Lyxfällan idag.Tycker att det kan vara rätt så fascinerande att se hur folk hanterar ekonomi, samtidigt som det ju handlar om en del tragedier i livet.

I kväll fick vi ett samtal från en släkting... då tänkte jag igen på det här programmet samtidigt som jag anade farhågor inför framtiden vad den personen anbelangar. TRIST, är det enda jag kan säga i det här läget... skriver nog mer om detta i den hemliga bloggen...

Så nu mina vänner... nu är det inte långt tills det blir dags för att knyta sig...
I morgon blir det dans på jobbet vilket kommer att bli en upplevelse... See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar