tisdag 19 januari 2010

En vanlig tisdag med diverse funderingar

Fy vad trött jag är! Det är en pina att kliva upp på morgonen. Jag pallrar mig upp i alla fall. Maken klev också upp men sent om sider så han kom nog för sent till jobbet idag.

Tyvärr så florerar det magsjuka, jag vill inte ha! Vi skickade hem några barn idag med magont, man vet ju inte vad det blir utav det.

Vi har pratat om favoritmaträtter idag och det är då verkligen spännvidd mellan rätterna, billigt dyrt...enkelt och avancerat.Här hemma blev det blandad kompott idag. Maken var inte sugen på kassler som av någon anledning inte går hem alls hos honom. jag åt alltså kassler och ris och han åt gulaschsoppa. Det är för övrigt mycket svårt att komma på något att äta till middag varje dag!Det viktigaste i dagens läge är att det går fort.

I dag är det inget speciellt på dumburken. Här är det lite av tv-kväll på måndagar. Då är det Familjen annorlunda och Spårlöst. Vi tittar då och då på programmet Halv åtta hemma hos mig.

Jag kan inte låta bli att fascineras av programmet om de stora familjerna. Jag tycker att de gör det bra. Jag tror inte jag skulle orka ha så många själv, men jag tycker att det verkar finnas sådan gemenskap i de här familjerna och de här barnen får säkert saker som många andra barn inte får och som inte kan mätas i pengar...

Programmet Spårlöst är även det ett bra program och det gör att jag själv då och då funderar över min egen bakgrund som adopterad. Under min uppväxt har jag inte funderat så mycket över mitt förflutna och har heller ingen större längtan efter att söka reda på eller får reda på mina biologiska föräldrar, i bland kan jag sakna att inte veta som då jag te x fick min diabetes. jag visste inget och vet inget om de eventuella ärftliga sjukdomar som kan finnas i släkten...

Jag tycker att det är många djupt gripande livsöden och jag sitter ofta och fäller en tår. Jag möter då och då vuxna människor som är nyfikna över sitt ursprung och en del känner till och med att de har mera gemensamt med sitt ursprungsland och drivs av ens stark längtan att verkligen få träffa sina biologiska föräldrar. En del känner att de är vilsna i sina identiteter i dag.

Ja, det finns mycket att fundera på... och.. nu ska det bli gott med kaffe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar