torsdag 7 januari 2010

Hoppas att det snart blir mildare!



Åh vilken kall natt vi haft! Det har slagits köldrekord i landet och vi hade -35 grader i morse, men jag hoppas att det snart blir mildare. Trots det så ska det ju hämtas in ved och Teddy ska ju få gå ut. Som tur är så verkar han vara måttligt road av att vara ute några längre stunder då hans tassar tar stryk. Stackarn han växlar tassar och går, eller hoppas på tre ben stundvis...

I dag har dagen gått till att hålla värmen. Det är ett ständigt passande...

Jag vaknade och gick upp och fikade med maken... var ganska trött så det var skönt att sedan mysa lite längre i sängen.

Har läst en del i dag vilket är något som jag inte riktigt hinner med då det är arbetsveckor. Känner att det är något som jag vill prioritera mera! Jag tycker attdet ger så mycket. Just nu läser jag Begravt i glömska av Nora Roberts, en bok jag fick i julklapp. Utlåtande om boken kommer då den är utläst...

Sedan vi städade bort alla adventsstakar så är det genast mörkare i fönstren. Vill ha lite lyse då man kommer hem så nu är jag på jakt efter några bordslampor somman kan koppla till våra timerar så att de börjar lysa då det skymmer... har hittills inte hittat något som jag vill ha dock...

Nä, nu ska jag ta och börja med middagen. i dag har jag lovat att göra fläskkotletter och potatis och sås... hoppas det blir gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar