onsdag 6 januari 2010

Trettondag jul och nu är definitivt julen slut






Efter en fin sovmorgon då Teddy kom och väckte mig så klev jag upp. Det har varit en kall natt och det är fortfarande ordentligt kallt. Brrr... jag längtar till sommaren eller åtminstone till våren...



I alla fall så skred vi till verket med att städa undan allt vad jul heter. Det blev endast några julmagneter som satt på kylskåpet som blev kvar så nu är det fräscht och nystädat. Visst kan man sakna julpyntet, men man är ganska mätt på det hela och nu vill man ju släppa in våren. Blommorna får bättre plats igen och jag känner mig inspirerad att skaffa lite nya blommor igen.








Jag dök in i gardinhögen och hittade gamla gardiner som jag inte haft uppsatt på flera år, men som passade jättefint i vardagsrummet... de andra rummen fick också nya gardiner, vi bäddade rent i sängen och tagit reda på all tvätt, så vi har verkligen legat i så nu är vi redo för en vardag vilket är ganska skönt.





Nu är det bara några dagar kvar på min ledighet och jag tänker verkligen njuta av dem! Jag känner ändå att det ska bli skönt att komma i gamla gängor igen, få in rutiner och så...













































Maken lagade en underbar middag i dag vilken bestod av en jättegod gryta som han la upp så fint...




Vi fixade även till Teddy som fick sina klor klippta och allmän genomgång av pälsen... men man vill ju inte hålla på så mycket nu då det är så kallt...




Apropå kallt så hör vi om att det är en hel del människor som är uteliggare och att ett antal har frusit ihjäl i dagarna nu då det varit så kallt. Min själ ryser inför det faktum att det är så i detta dagens samhälle även i dag 2010. Visst kan man diskutera orsakerna till att de har det som de har det, men det undantar inte faktum att jag tycker att det är oerhört sorgligt... många är de som anser att de får skylla sig själva... men jag hoppas att min empati även kommer att fortsätta att finnas för dem som inte har och som livet farit hårt fram med...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar