torsdag 28 januari 2010

... och det snöar allt jämt...

Ser fram emot att det snart är helg.Det snöar fortfarande. Funderar på hur det kommer att bli till helgen med vädret, alltså. Maken vill väl ut och åka skoter. det är bog hans passion i livet. Det och fiske.

Mina intressen skiljer sig kanske något åt. Just nu känner jag att jag har behov av att få komma ut på lite kultur och relax. Tror att jag ska boka tid för lite massage. Jag fick ju ett presentkort av maken då jag fyllde år. Jag har sparat det tills jag verkligen kände att jag skulle vara i starkast behov av det! och nu kan det väl aldrig passa bättre...

Att få massag är verkligen att fylla på energiförrådet! Jag förstår att barnen tycker att det är en fin stund då fredag eftermiddagen kommer och vi har vår "lugna stund". Det är nästan rörande att se hur väl det tar hand om den kompis de får massera. Alla är med på noterna! fredagsmyset börjar kanske här?

I jobb gör och tillverkar vi mycket av vårt arbetsmaterial själva!det är verkligen kul och inspirerande Man får verkligen ta fram sin kreativa sida. I dag tillverkade vi spel som knöt an till den saga vi arbetat med i våra grupper. Det blev nästan så att vi glömde tiden...

Vi åt kycklinggryta som jag förberedde i går. Så gott och så enkelt! Det är inget vidare att komma hem sent, det är mörkt och så har man inte tagit fram någon mat och sedan ska man hitta på något snabbt, ingen höjdare...

Efter maten tvingade jag mig själv att ta en riktigt lång promenad med Teddy. Vi var ute i en timme vilket alltid känns så skönt! I alla fall sedan jag kom in. Nu ligger vår lille goding och sover i soffan och är ganska trött. Jag får påminna mig om att han faktiskt inte är riktigt vuxen än... snart tio månader. Tiden går så fort!!! tycker inte att det var så hemskt länge sedan vi hämtade honom i Kolmården.



Nä nu ska jag läsa lite andra bloggar... vi höres... känner att fredagsmyset kommer närmare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar