fredag 29 januari 2010

Fredag hela da´n och fredagsmys....


Då var denna arbetsvecka till enda! Jag fick mitt efterlängtade bokpaket idag. Jippiie! Jag köpte för säkerhets skull en ny Amelia och en ny bok av Nora Roberts och en lite tyngre, men beaktansvärd bok.Det är artisten och sångerskan Jessica Andersson som skrivit en bok tillsammans med Lena Katarina Swanberg. Den handlar om hennes bitvis svåra uppväxt som barn till en missbrukande förälder och om tiden i olika fosterhem. säkert en stark berättelse som jag säkert kommer att gråta floder då jag läser den, blödig osm man är. Det blir därför en garanterat mysig helg.



De två andra böckerna av Debbie Macomber. Hon är en ganska ny bekantskap för mig, men jag tror att de också kommer att vara underhållande.

Nora Roberts skriver allt som oftast bra och det är ren underhållning!

Nåväl, även denna morgon var maken extremt trött, men också väldigt seg och kom upp mycket sent. Men varför bryta en trend? Han har alltid haft svårt att ta sig upp på morgnarna.

Det är odisciplinerat tycker jag att inte kliva upp i tid på morgon. Jag tycker att et är lite tokigt att jag verkligen anstränger mig för att komma upp som egentligen inte behöver, då jag börjar en timme senare. I dag blev han en tjugo minuter sen... och som vanligt får han stressköra...

Efter all snö som kommit så återvände kylan. Ingen verkar uppskatta detta!Men när allt kom omkring så blev det ganska skönt då solen stod som högst på himlen. Man måste dock klä sig rätt.

På lunchrasten var jag rastvakt och satte igång att skotta skridskoisen. Blev ganska varm och jag känner att jag kände mig nöjd. På så sätt fick jag mitt träningspass för i dag.

Min kära kollega tog min bussvakt så att jag skulle hinna i tid till ett möte. Det var jag mycket tacksam för. I dag har det varit en lyckad dag och jag tycker att det varit trevligt och jag tycker att vi hunnit med det jag hade tänkt.

Efter mitt möte for vi och handlade. Det blev mycket gott vilket vi alltid unnar oss. Kanske därför man ser ut som man gör? Man brukar säga att man alltid får höra sanningen av barn och "fyllgubbar", ett ganska sant talesätt...

En av mina elever tyckte att jag var en tjockis. Tja... sanning med modifikation..ja... man får nog hålla igen alltså! Man får ta en hel del saker ganska coolt i detta jobb. Man kan faktiskt bli kallad både det ena och det andra.

Nu väntar en lugn och avslappnad kväll framför dumburken. Vi ska väl kolla hur det går för deltagarna i Let´s dance och så börjar det en ny serie i kväll som jag hoppas en hel del på. Gillar framför allt skådespelerskan Mia Skäringer som kommer att delta.

Ett gott skratt förlänger livet sägs det och det ligger nog mycket i det!




1 kommentar:

  1. Roger brukar säga; "Jag har råd" och klappar sig om magen..*ler* Man får se det från den ljusa sidan. När jag blev sjuk 1999 så var jag extremt tacksam över att jag var överviktig. Rasade 30 kg på 3 månader, vilket jag inte hade överlevt om jag varit normalviktig.. Som sagt, från den ljusa sidan behöver man se även det lite jobbigare sakerna. Vi har unnat oss gräddglass och varma hallon ikväll. Hur gott som helst!
    Ja du..det här med att inte kliva upp på mornarna kan göra mig bra irriterad när det gäller min gubbe. F*N vad han är LAT! Inte en tanke på att någon annan kanske skulle behöva sova en morgon..*morr* Men han ska få igen..*ler elakt*

    Kram på er och ha en fortsatt bra kväll! :-)

    SvaraRadera