onsdag 27 januari 2010

Snö, snö, snö... men ingen kris

Jo då, visst kom snön... Vi tog oss knappt in på gården, men vad är väl det för problem då man har en traktor och en snöslunga på den? Maken skottade vår gård och grannens då vi kom hem medan jag lagade mat och gick en sväng med Teddy.

Det blev en bra dag. Vi har så klart varit ute även i dag... Barnen var dock lite trötta efter gårdagens friluftsdag. Vi inledde ett nytt tema och barnen var verkligen med på noterna och verkade gilla idén. Vi ska arbeta med sagor. Det finns så mycket att hämta ur sagor i arbetet med barn.

I morgon så ska vi även fortsätta våra samtal om attityder mot andra och sig själv. jag tycker att det är ett mycket viktigt ämne.

Det är så roligt då dagarna flyter på och man är nöjd då man går hem för dagen.

I går fick jag en vänförfrågan från en före detta skolkompis på FC. Vi har nog inte setts eller hörts på flera år... Vi gick i skolan från ettan till fyran... så roligt. Man hittar vänner och så skiljs man åt för en tid och så korsas ens vägar igen... ja, så ser livet ut... jag vet bara att jag blev mycket glad. Det är en fin sak med facebook tycker jag att man faktiskt ka hitta gamla bekanta och även bli upphittad...

Är så nyfiken på vad som hänt henne under åren och kanske vi träffas igen...

Vad som är mindre kul är att räkningarna är betalda och nu är man betydligt fattigare, men sådant är livet... men lite gott ska man väl kunna unna sig... lite guldkant på tillvaron måste man ju ha... Nej nu är det snart dags för bingen... ha så gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar