söndag 27 september 2009

Onsdag 23 Oktober... sjukhusbesök och shopping...

Det är härligt att ibland att fara in till någon stad och bara flanera, men framförallt är det roligt att ägna sig åt shopping med jämna mellanrum.

I onsdags hade vi i och för sig ärenden... Jag var tvungen att skaffa kläder till dopet. Jag fick ett presentkort på min födelsedag så det hade jag tänkt passa på att använda. Hans skulle in på ögonbottenfotografering. Vi skulle också titta på någon doppresent till lille Waldemar.

Men dagen började väldigt lugnt och efter frukost så for vi till Bräcke. Där skulle Hans klippa sig och jag passade på att göra ett besök i ortens skoaffär. Jag hittade en massa snygga saker. Besöket resulterade i två par stövlar. Oj, vad roligt då man hittar saker man vill ha! min käre man köpte ett av paren. Jag har en mycket givmild make. Nu har jag alltså stövlar inför hösten och vintern... nu saknas bara någon jacka eller skidställ...

Inne i staden gick det ju bra. Hans tyckte att det var lite jobbigt med solen, då man vidgar hela ögonen då man ska göra en sådan här ögonbottenröntgen...

Det blev en mysig dag om än i ett lite hastigt tempo. Vi åt lunch på Kinarestaurang vilket var så mysigt. Vi blev så uppassade! Denna restaurang är våran favorit bland restaurangerna i Östersund.

I alla fall så hittade jag en hel del fina kläder... en klänning, strumpor, shal, blus, som tyvärr senare gick sönder, en kofta och fingervantar, lite smått och gott alltså. Givetvis så hittade vi ju även en fin och personlig present till Waldemar. Det blev ett sött halsband med ett tro, hopp och kärlek-hänge. Även jag belönade mig själv med ett fint silverhalsband. Tycker att det är viktigt att belöna sig själv då och då.

Så det blev en fin dag... en feel good dag... Sådana gillar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar