tisdag 15 september 2009

Tisdag den 15 oktober

Så var det redan tisdag. Dagarna far förbi i en otrolig hastighet. Åter en fin höstdag. Min kollega var inte fräsch i går och var hemma för att kurera sig. Hoppas på att hon snart blir frisk! I alla fall så blev det en bra dag. Vi hade brandövning i dag vilket var ett tag sedan jag var med på, men det gick bra.

I går var jag på valpkurs... denna gången utan hund. Det kan nog bli intressant när det kör i gång. Jag är lite spänd på hur Teddy kommer att reagera, men jag hoppas att han kommer att tycka att det blir roligt. Vi var ut och tränade lite i kväll... jag tycker att han är duktig. Han har mycket att lära, men så är han ju bara drygt fem månader...

Kikade lite på Idol i dag. Tycker att det är ett ganska roligt program. som jag nämnt förr, ett lagom avkopplande och underhållande program. Man är brydd över många av de sökande.

I dag har jag läste en blogg angående barnuppfostran och ämnet bonusföräldrar och bonusbarn, vilket är ett ämne som jag känner att jag kan känna igen och relatera till. Jag kan konstatera att det är ett ämne som berör och upprör...

Jag kan just nu bara konstatera att detta är ett ämne som är intressant och jag kommer att återkomma till detta ämne då jag vill bidra med mina erfarenheter i ämnet. Jag har levt under några år med bonusbarn med de problem som kan uppstå, men jag vill betona att det även funnits många glädjestunder med. Visst det har varit tuffa perioder också som verkligen har satt min och makens relation på spel ganska rejält. Det har handlat om respekt och bristen på respekt...

Nu ska jag försöka att krypa till kojs... det har blivit lite lite sömn ett tag nu... kom hem sent från kursen igår också och så har jag varit på helspänn i dag... så... I´ll be back!

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att få läsa om det ämnet! Intressant att få ta del av andras åsikter och upplevelser!!
    Kram

    SvaraRadera