fredag 4 september 2009

Så vart det helg...

Ja, så var denna arbetsvecka slut. Det blev i och för sig en kort arbetsvecka för mig, tyvärr... Kände mig dock väldigt välkommen då jag kom tillbaka... Jag upplever nu att jag mer och mer kommer in i arbetet. Det är fortfarande intensivt, men detär nu mycket roligare.Jag tycker att jag har fått mera flyt och att jag får bättre grepp om barngruppen.

I dag har regnet öst ner hela dagen med några få uppehåll. Det känns något tröstlöst. Man blir ju så himla trött!


I går hade vi möte med föräldrarna. Det kändes jättebra efteråt och alla fick en chans att lyfta frågor och funderingar. Jag ska villigt erkänna att jag kände mig spänd och nojjig inför detta möte, men det gick vägen. Min nye chef fick också presentera sig. Det kan nog bli bra med honom som rektor. Kanske får man äntligen känna att man fått en bra chef?

I kväll har vi mest slappat och tagit det lungt,njutit av god mat och gjort upp planer för slutförandet av renoveringen av vårt kök. Jag tror att det komemr att bli väldigt bra till slut, trots allt!

I kväll finns mina tankar hos en vännina och hennes familj. De har fått utstå många jobbiga saker. Jag tycker att det någonstans skulle ha varit nog nu, men icke. Jag håller nu tummarna för att det bara kan bli bättre och att allt kommer att lösa sig...

Nej, nu kallar sängen och jag hoppas att det blir en natt med lugn sömn...

1 kommentar: