tisdag 8 september 2009

Så var Idol igång igen...

Ja, så var Idol i gång igen. Hur det än är så har jag faktiskt sett fram emot detta program. Jag tycker att det har sitt underhållningsvärde. Bara det att få slappna av lite på kvällen och åtnjuta lite lättsam underhållning.


Jag faschineras av detta mod som de flesta av deltagarna verkar besitta. En del är så självsäkra så att hälften kanske kunde räcka. Samtidigt känns det skönt att självförtroendet inte blivit stympat under livsresans gång, detta att man tro sig ha förmåga och kunna... så som en del barn som så självklart tar sig an en del saker. En del är dock så nervösa att man undrar varför de antagit utmaningen... och det låter heller inte alltid så bra heller... :) Nåja, som underhållningsprogram är det helt ok, helt klart! Ett gott skratt förlänger livet...


Nåja, idag har det varit en ganska bra dag. Vi har varit ute på jobbet ganska mycket idag. Jag tycker att en av de stora fördelarna med jobbet är att vi har möjlighet att vara ute mycket, speciellt en sådan här fin höstdag. Jag hoppas på många sådana fina dagar framöver!

Jag och min kollega fick mycket gjort idag. Det känns bra då man känner att man kan vara effektiv. Jag kan se att vi har många utmaningar framför oss, men jobbet känns nu mera stimulerande än frustrerat och förvirrat... saker och ting börjar att sätta sig. Jag börjar att få grepp om min barngrupp och det känns väldigt bra.

I morgon blir det till att röra på sig! Vi ska gå Skoljoggen... Hoppas på bra väder, men det kan nog bli lite si och så med det.

Även hemma har det flutit på. I dag blev det en klassiker till middag. Köttfärsås och spagetti stod på bordet i kväll. Trivs så bra i vårt nya kök och det är inspirerande att laga mat. Det var fint att det blev rester med.

Våra grannar har verkligen koll på oss och våra förehavanden, så nu var hon nyfiken på hur vi fått det. Vi har jättebra grannar! Något likt Grannfejden skulle aldrig uppstå. Det känns skönt att ha grannar som bryr sig om och som vi kan umgås med helt kravlöst med. Vi har ju varit ganska ensamma som egentligen enda fast bosatta i denna by... Det är mysigt att kunna titta över gården för att se att det faktiskt lyser mitt emot. Förtröstansfullt...


I morgon fyller vår svärson 31 år och vi ska fara och fira... Kan bli mysigt med lite tårta och att få träffa vårat lilla barnbarn, mitt bonusbarnbarn, lille Waldemar. Ser fram emot att se hur han utvecklats sedan sist!



Här är en stolt morfar med lilla barnbarnet..vilken goding... ska uppdatera så jag får visa lite mera aktuella bilder... Den lille godingen har ju växt en hel del!







































































































































































































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar