söndag 6 september 2009

Lördagen den 5 september

Ett ljus i tunneln.
Ja, nu börjar vi kunna ana ett ljus och ett slut på renoveringen i köket. I skrivande stund har mannen just påbörjat lackningen runt snickerierna i fönstren. En del saker är för mig en kompromiss…

I alla fall så blir det nu nya gardiner i hela nedervåningen, vilket känns mycket inspirerande. Jag var på by´n i dag och hämtade ut de nya gardinerna till vardagsrummet i dag. Jag tror att vi kommer att bli nöjda med dem! När det är höst och vår är man alltid sugen att få förnya både sig och hemmet. Det blir som en liten homemakeover.

Det är för övrigt en dröm jag har att man lämnar över ansvaret och jobbet åt någon snickare och inredare och så far man bort en stund och kommer hem och så är ens hem förvandlat… snacka om dröm… och förhoppningsvis får man det som man vill ha det!
Nåja, bilder kommer om hur slutresultatet blev… ha tålamod…

I helgen har bonusbarnet Joakim kommit hem på besök tillsammans med sin tjej Emilie. Det var ett tag sedan vi träffade dem. Det är olika hur lång tid det går mellan gångerna vi ses, men det är kul då det blir av… det lilla man ser av dem, skulle jag säga…

Efter middagen var vi så himla mätta att det var som om luften gick ur oss. Det blev lite trevligt prat med ungdomarna och så hängde vi upp gardinerna på prov för att se hur det såg ut och det vev till belåtenhet. Jag ska göra en del justeringar bara…
I morgon fortsätter vi att ställa i ordning här hemma.

1 kommentar:

  1. Tjenixen,
    härligt det låter med all renovering!!!
    Hälsa Hasse att han är välkommen hem till mej sen...
    Har fel på mailen så jag kan ej skicka nåt svar, men ska försöka komma till telefonen snart...
    Det är alltid nåt ivägen...
    Saknar dej, hoppas allt är bra!!!
    Massor av kramar från Ann-Katrin

    SvaraRadera