söndag 20 september 2009

Lite söndagsmys...

Jaha, då var det söndag igen. I morgon väntar en ny arbetsvecka. Jag håller tummarna för att en begynnande förkylning inte bryter ut. Jag har inte tid att vara sjuk! Det är så mycket som händer och nä, det känns inte som läge just nu... eller är det läge någonsin?

I dag har det varit en riktig slapp dag. Har egntligen inte gjort så mycket, men än tagit det väldigt lugnt och verkligen tagit hand om mig. Det behöver man i bland. Lilla Teddy har fått sig lite pälsvård också. Det är en del att göra med pälsen på denna ras, men det är det värt då de i gengäld inte fäller en massa hår, det väll säga just inget alls om man sköter pälsen som man ska.

Köket är nu helt klart... i alla fall alla snnickerier som har hört till. glovet ska i och för sig få sig en omgång, men anars så... Det är så himla skönt, och ja, jag är mycket nöjd. Det är en så markant skillnad på hur det såg ut tidigare. Kanske blir hallen också klar inom kort då det är så lite som ska göras.

I alla familjer är det olika typer av smågroll och tjafs. Denna familj är inget undantag. Nu till dopet har det tydligen blivit en del diskussioner om hur vi ska ordna boende. Det är ju nu så att det blivit löst. Alla Hans syskonbarn ska nu bo hos oss tillsammans med respektive, så när som hennes äldsta dotter som ska bo hos Madelen och Lorenz. Det är det sista budet. Tur att vi har ett ganska stort hus.

I morgon blir det spännande. Då ska Teddy med på valpkursen. Det blir nog en upplevelse för både honom och mig! Jag hoppas att vi kommer att lära oss en hel del matnyttigt! Det är vi och så sju andra hundägare tillsammans med sina skyddslingar. Det kan bli en härlig kompott!

Läste om en vän som just tagit ett svårt beslut att låta sina älsklingar fått nya ägare och nya hem. Smärtsamt, men ett för hundarna klokt beslut. Ibland måste man se bortom sin egen horisont. Man har ju ett stort ansvar som hundägare att se till att hunden får ett så drägligt liv som möjligt och så klart ett så fint avslut som det någonsin är möjligt, även om det är svårt...

Nej, nu är det Bingolotto på gång. Tyvärr är jag nog inte en turgumma då det gäller spel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar