torsdag 10 september 2009

Födelsedag 10/9... ett år äldre...

Den lille godingen...
Jaha, så har ett år till gått. Man har blivit ett år äldre... vet inte om jag har blivit så himla mycket klokare, eller visst kanske man har det? En del av den kunskap och den erfarenhet som kommit mig till del har varit smärtsam och jobbig. Födelsedagen kan vara som att en dag för viss summering.


Dagen började lite så där... Min man är inte av den morgonpigga sorten. Han gillar verkligen att sova... att ligga och dra sig i sängen är något av det han uppskattar i livet. Kändes nästan som att man var bortglömd!!! Så var nu inte fallet.


På jobbet fick jag en varm kram av min kollega och både hon och barnen grattade mig. Man blir varm av alla kramar... och lite rörd. En liten kille var jag tvungen att tillrättavisa idag, men han skulle just berätta sin verson av hur han upplevde situationen då han avbröt sig och sa; föresten, grattis på din födelsedag, sa han... och vad säger man då? Jo, man smälter....


Min svärmor skickade ett sms där det var en order; Du får inte köpa någon tårta! Hon hade nämligen bakat en budapestrulle! MUMS! Lilla rara svärmor hade tänkt bjuda oss på middag idag, men jag skulel ju få gäster idag så jag har mitt roliga kvar till i morgon, vilket ju inte är dumt!


Vi skyndade oss att handla och hämta Tedddy. När vi skulle svänga av och in på gården kom våra gäster... Madelen, Lorenz och Waldemar. Så roligt att se dem!


Lille Waldemar var som vanligt på strålande humör. Var så snäll att mamma och pappa fick äta i lugn och ro.


Summa saumarum... har blivit firad och fått fina presenter många har grattat på FC... Fick bl a presentkort, fina blommor, muggar, en bricka, presentkort på massage, vilket är välbehövligt, fin chocklad. Jag är så nöjd! Tack till alla som kommit ihåg mig...


1 kommentar:

  1. Hej vännen! Härligt å höra att din dag varit bra, kramar på dej!! //Ann-Katrin

    SvaraRadera