lördag 19 september 2009

Lördagmorgon...

Vad jag tycker om att helgmornar.... att kliva upp för sig själv och bara njuta av tystnaden. Oftast blir det en promenad med Teddy innan jag njuter av frukost med kaffe. Man sitter och filosoferar för sig själv. Jag vill helst att det inte ska vara alltför mycket ljud och ljus då jag är ny vaken. Jag tror att det är viktigt att man kan få njuta av att bra få vara. På vardagen går det i ett sådant rasande tempo att det måste få finnas tid för att stanna upp.


Dagens planer består i att ta det lugnt.. inge måsten. Det gillar jag också. Teddys päls ska få sig en omgång och lite kloklippning som han inte tycker om. Det är ett jäkla liv, men det är ju ett måste.

Kanske ska jag baka lite idag. Jag älskar att baka. Man känner sig nyttig och det är rogivande tycker jag. Nästa helg blir det dop och då kan det ju tänkas att det kommer lite folk förbi och hälsar på... men mer rapport om det senare.

Tittade på Nyhetsmorgon. De hade Mark Levengood som gäst. Han fick många frågor om sitt familjeliv och vad ha tycker är viktigt i förhållanden. Han tycker att det är viktigt att man har sitt eget liv även om man lever i ett förhållande, annars är det lätta att det övergår i ett mera kompisförhållande, eller som syster och bror. Man ska kunna ha, som han sa små hemligheter och egna vänner, tyckte han.


Jag tycker att det ligger något i detta. Om ett förhållande ska frodas så handlar det faktiskt om hårt arbete. Båda måste anstränga sig lite och kanske överraska varandra i bland och att uppvakta. Nej, nu ska jag ta och överraska min man med lite kaffe på säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar