söndag 6 september 2009

Härliga söndag...
















Snart är helgen förbi. I dag har det blivit lite gjort. Vi är snart i hamn vilket känns bra. Det är lite golvlist som ska monteras och så valvet in till köket. Tycker att det känns jättebra. Det har ju varit ett sådant härligt höstväder i dag och jag och Teddy har tagit oss promenader.

Jocke och Emilie for hem mitt på dagen. Det är intr så mycket man ser dem då de är hem på besök, men ändå...
Vi fortsatte att plocka och dona... jag gjorde fint i bokhyllan i vardagsrummet och bar upp mina fackböcker, i alla fall det mesta av dem upp till kontoret. Kontoretja, det blir väll nästa projekt. Jag gillar då det är ordning och reda omkring mig. Det är på gott och ont. Jag tror jag är lite av ett kontrollfreak. Har jag inte en viss ordning så mår jag inte så bra.
Vi har nu fått ganska så mysigt... Jag tror att maken vill ta en liten paus i byggandet någon dag, vilket kan vara behövligt. Det har varit en tid av ett ganska intensivt snickrande...

Vi lagade i alla fall en jättegod gryta med mycket wokgrönsaker och fläskfilé och ris... MUMS! Vi bara satt tysta och bara njöt av den goda maten och att köket vart så mysigt... alltså, miljön har stor betydelse då man ska äta. Vad jag menar är att allt har en helhet... man behöver lugn och ro så klart, men även dukning, porslin, ja allt har betydelse frö en mysig måltid....

Sedan däckade vi i soffan och spelade Bingolotto... tyvärr vann vi ingenting :( men, men sådant är livet!

Det var allt för denna gången... visst ja, här kommer lite bilder på köket soo far... Bildkvalitén är inte den bästa kanske

















































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar