tisdag 22 september 2009

En helt vanlig tisdag...

Är det i dag. nu har verkligen förkylningen brutit ut. Känns bara tröttsamt och jobbigt. Vill vara hyfsat frisk till helgen. Då blir det nog inte så mycket läge att kurera sig och det lugnt med fulla huset med gäster. Självklart ska det bli roligt, men det hade ju varit roligt om man hade varit någorlunda fräsch.

I går var jag och Teddy på valpkurs. Mycket intressant. Vår lilla gullplutt tycker om ALLA hundar. I sitt korta liv har han inte stött på någon som inte tyckt om honom... han tror att alla vill leka! Det är väl i och för sig något som han kommer att förstå tids nog. Man har ju en ras som tror att det äger hela världen. Tror att denna kurs kan bli lärorikt för både mig och Teddy.

I dag var han således alldeles slut... har tydligen sovit större delen av dagen, hi hi...

Jag tror att vi har nästan världens morgontrötta hund. Det går inte i många knop på morgonen, vilket ju i och för sig är skönt., speciellt då det är helg. Då vill man ju vila själv med.

I dag var det tungt att kliva upp, men hur som haver så har dagen gått och jag är ganska så nöjd med dagen. På jobbet är allt så himla intensivt att man inte hinner tänka efter så mycket då man är mitt i det.

Jag har försökt att vara ute mycket i dag vilket gjort att det har känts ganska drägligt. Det var en ganska intressant upplevelse att spela brännboll med vår barngrupp. Man inser vad svårt det är att samarbeta då det gäller lagsporter. Utelaget kastade sig på bollen som flugor på en sockerbit sedan någon av de som var i "innelaget" hade slagit ut bollen... det är så härligt att se hur ivriga de är. De var superduktiga allihopa och det verkade som om de tyckte att det var roligt.

Det här med samarbete är svårt. En del lär sig aldrig denna ädla konst...

Nä, nu ska jag ta mig en kopp kaffe och soffa ner mig framför tv´n. Det blir väl till att titta på idol i kväll. Lagom underhållning för en trött och förkyld själ... I morgon är det ögonbottenfotografering inne i stan... men lite sovmorgon blir det i alla fall vilket känns som en välsignelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar