lördag 12 september 2009

En god morgon med många intryck...

Godmorgon! Vaknade och kände att det var en bra morgon. Kände mig inte speciellt trött vilket jag kan tänka beror på att jag måste ha fått sova ganska gott denna natt. Jag och Teddy tog en prommenad och jag njöt av tystnaden och morgonens ljud.

Jag älskar frukostar. Man kokar sig kaffe och doften av kasse sprider sig i köket... mysigt... På helgerna älskar jag att duka upp frukostar som kan likna en mindre variant av hotellfrukost. Jag tar god tid på mig och helst ska man inte ha så mycket tider att passa.

Denna morgon har jag tittat, som så ofta, på Nyhetsmorgon. Två inslag fångar mig. Dels det med Lennart Nilsson, den berömda fotografen. Hans bok Ett barn blir till har kommit ut i nyutgåva. Jag sitter och är fascinerad! Så vackra bilder! Jag bara förstår att det här med respekt för allt liv verkligen finns i hans bilder. Jag blir nästan rörd...

En annan gäst denna morgon är Michael Nyqvisk som nu skrivit om sina upplevelser från sin barndom och sin insikt då han fick reda på att han är adopterad. Boken handlar om hans sökande efter sin identitet. Jag har själv funderat en del över samma sak då jag själv ju är adopterad. Jag kanske inte gjorde det så mycket som ung, men ju äldre jag blir dyker tankarna på mitt ursprung lite då och då... jag kommer nog att återkomma till detta ämne.

I dag vet jag faktiskt inte riktigt vad som kommer att stå på dagordningen... lite spännande, men också lite skönt. det får bli lite som det blir liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar