torsdag 17 september 2009

Lite bittert slut på en annars fin dag

Denna denna lågkonjunktur är inte rolig... jag träffade på maken på jobbet idag och han såg inget glad ut. Han vet idag inte om han kommer att få arbeta kvar på det vikariat han nu går på. Denna oro inför framtiden kan inte och är inte hälsosam. Det är svårt att planera för någonting. Semestern har i år blivit lite spolierad på grund av detta.

Kommunernas chefer är ofta dåligt insatta i vad som gäller vad gäller arbetsrätt vilket också ställer till det för de anställda. De vet inte hur de ska agera i olika frågor! Detta gör ju att jag själv känner att man blir låg då detta med oro för jobb och ekonomi även ställer till det för hela familjen.

Idag har det varit en bra dag på jobbet annars, speciellt förmiddagen var jag nöjd med! Barnen arbetade på väldigt bra. Det kan ha att göra med att alla är oftast pigga och alerta på förmiddagen, vad vet jag. Kände mig ändå glad...

Det har ändå varit fullt upp, men jag har fått mycket gjort. Jag hoppas även att morgondagen blir bra.Sedan kan jag nog pusta ut och hoppas på en bra helg.

Det blev slaskmat idag. Grillkorv och pommes. Kanske inte det nyttigaste, men något att få i sig. Vi var båda mycket hungriga. Det blev även en lite promenad med Teddy vilket kändes skönt.

Dagarna bli kortare och kortare. Jag kan inte säga att jag direkt längtar till vinter kyla och mörker, men det är mysigt att tända mycket ljus och kura ner sig framför kaminen då det går mot de här tiderna.

På onsdag ska vi till staden vilket jag ser fram emot. Vi måste doppresent till lille Waldemar. Vet inte riktigt vad de blir, men jag vill köpa en personlig sak som kan bli till ett fint minne för den lille. Hoppas att det blir tid för lite annan shopping med. Vill köpa mig lite nya kläder med. Vill ha något fin att ha på mig på dopet. Som tur har det ju kommit mycket fina kollektioner i höst! Men,det kommer väl att visa sig...

Nu ska jag soffa ner mig och kolla på idol som snart kör i gång... och vara social med min man. Sedan kommer jag nog att vara nöjd när jag väl kommer i säng... i morgon blir det fredagsmys... igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar